سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی توقف صادرات نفت عربستان از تنگه باب المندب؛

کویت عبور کشتی‌های نفتکش خود را از تنگه باب المندب بررسی می‌کند

به دنبال هدف قرار گرفتن دومین کشتی سعودی در سواحل یمن، کویت عبور نفتکش‌های خود از تنگه باب المندب را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام رسمی در بخش نفت کویت اعلام کرد: این کشور در حال بررسی موضوع توقف عبور کشتی‌های نفتکش خود از طریق تنگه باب المندب است.

به گفته این مقام رسمی کویت پس از آنکه عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور تمامی انتقالات محموله‌های نفت خام خود را از طریق دریای سرخ، به دنبال حمله به دو کشتی این کشور، متوقف کرده است، کویت نیز تصمیم به بررسی عبور نفتکش‌های خود از تنگه مذکور دارد.

بدر الخشتی، رئیس شرکت حمل و نقل نفت کویت با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی تاکنون گرفته نشده است به خبرگزاری رویترز اعلام کرد امکان اتخاذ هر گزینه‌ای ممکن است، اما هنوز هیچ تصمیمی به تائید نرسیده است.

روز چهارشنبه نیروی دریایی یمن ظرف کمتر از ۲۴ ساعت توانست دو فروند کشتی ائتلاف سعودی را در سواحل غربی یمن هدف قرار دهد. سعودی‌ها چهارشنبه مدعی شدند که کشتی‌های هدف قرار گرفته، نفتکش بوده است.

در پی هدف قرار گرفتن دومین کشتی عربستان در کمتر از ۲۴ ساعت در سواحل غربی یمن، وزیر نفت عربستان از توقف حرکت نفتکش‌ها در این آبراه مهم بین المللی خبر داد.

او گفت: این وضعیت تا زمان ایمن شدن وضعیت عبور و مرور دریایی ادامه خواهد یافت.

تنگه باب المندب، تنها با  ۲۰ کیلومتر عرض، محل تلاقی دریای سرخ و خلیج عدن است. این تنگه آبی در قسمت جنوبی دریای سرخ این دریا را به خلیج عدن و اقیانوس هند‌ وصل می‌کند. این تنگه روزانه محل عبور میلیون‌ها بشکه نفت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
سیدجاسم موسوی
۱۲:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
بله،چی خیالی داشتن سعودیها ،منابع و معادن و دارایی‌های یک ملت رو به راحتی در میان و به مستکبران میدهند؟! مگر میتوانند؟
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
ممکن است نیروی بیگانه به بهانه حمایت از نفتکش ها به منطقه درگیر اعزام شوند.