سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسپوتنیک: خروج کلاه سفید‌ها از سوریه مهر تائیدی بر دست نشاندگی آن‌ها از سوی غرب است

به باور کارشناسان نظامی خروج کلاه سفید‌ها از سوریه موید این موضوع است که آن‌ها تماما ساخته دست کشور‌های غربی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته کارشناسان نظامی خروج کلاه سفید‌ها از خاک سوریه حاکی از آن است که آن‌ها تماما محصول دست کشور‌های غربی هستند.

امین هتیت، از ژنرال‌های سابق ارتش لبنان با تائید بیانیه‌های وزارت خارجه روسیه در این باره می‌گوید: خروج کلاه سفید‌ها از سوریه به روشنی نشان داد که به معنای واقعی کلمه آن‌ها محصول دست کشور‌های غربی بودند.

به باور این کارشناس نظامی کلاه سفید‌ها وظیفه ایجاد یک زمینه اطلاعاتی مشخص را به منظور توجیه هرگونه تجاوزی از سوی آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه داشتند و اکنون شاهد هستیم که چگونه خالقان این گروه (غرب) آن‌ها را نجات می‌دهند.

ژنرال بازنشسته ارتش لبنان در ادامه به اسپوتنیک گفت: با توجه به شواهدی که در این باره وجود دارد بر این مسئله تاکید دارم. اول اینکه این گروه توسط انگلیس و با حمایت آمریکا شکل گرفت. آموزش‌های آن‌ها در کمپ‌های نظامی اسرائیل صورت گرفت و سپس آن‌ها به سوریه اعزام شدند. گزارش‌های ادعایی مستند آن‌ها براساس دستور اطلاعاتی آمریکا و انگلیس فیلمبرداری شد. همچنین آن‌ها از عملیات علیه سوریه از طریق کمپین اطلاعاتی خود حمایت می‌کردند.

او افزود: همچنین براساس گفته کارشناس مرکز مطالعات استراتژیک روسیه فیلم‌های گرفته شده توسط کلاه سفید‌ها به دستور و تامین مالی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس صورت می‌گرفت.

به گفته کارشناسان کلاه سفید‌ها اکنون در حال خروج اضطراری از سوریه هستند تا از افتادن در دست ارتش سوریه که به سرعت در حال پیشروی است، پیشگیری کنند. به گفته کارشناسان کلاه سفید‌ها همچنان به فعالیت خود در بخش‌های تحت کنترل ترورویست‌ها ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارشی که در روزنامه «بیلد» چاپ آلمان منتشر شد، رژیم صهیونیستی ۸۰۰ نفر از این عناصر کلاه سفید را از مرز جنوب غرب سوریه وارد اراضی اشغالی کرده است تا به فرار آن‌ها به کشور‌های اروپایی کمک کند.

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود: اسرائیل به درخواست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا صد‌ها نفر از عناصر گروه موسوم به «کلاه سفیدها» را از سوریه به «محلی امن» منتقل کرده است.

صد‌ها تن از اعضای گروه کلاه سفید‌ها طی روز‌های اخیر از طریق بلند‌ی‌های جولان و با کمک رژیم صهیونیستی بخش‌های جنوب غربی سوریه را تخلیه کردند.

همچنین وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرد در طول جنگ سوریه فعالان گروه کلاه سفید‌ها در تحریکات بسیار بدی دست داشتند و خروج آن‌ها از ماهیت واقعی و ریاکارانه آن‌ها حکایت داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.