سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در چابهار عنوان کرد؛

حضور سرمایه‌گذاران سوئدی‌ در بندر چابهار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بندر شهید بهشتی چابهار در تخلیه و بارگیری کالا در کشور رکورد زده است،‌ از حضور سرمایه‌گذاران سوئدی‌ در این بندر خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان محمد راستاد  مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه امضای 4 قرارداد سرمایه‌گذاری و تفاهم نامه برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با حضور مرتضی باقری دستیار و مشاور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طی سال های اخیر طرح های سرمایه گذاری توسعه بندر چابهار توسط بخش خصوصی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت که در این راستا امروز 4 قرارداد سرمایه گذاری برای توسعه پسکرانه این بندر امضا شد.

وی با بیان اینکه یک تفاهمنامه سرمایه گذاری احداث مینی پالایشگاه به ارزش 150 میلیون دلار امضا شد، ادامه داد: این تفاهم نامه استراتژیک به زودی به مرحله قرارداد می رسد. سرمایه‌گذاری در بندر چابهار با هدف تبدیل این بندر به یک بندر نسل سوم است که در آن صرفا عملیات تخلیه و بارگیری کالا نخواهیم بود.

راستاد ادامه داد: با تبدیل این بندر به بندر نسل سوم شاهد فعالیت های تولیدی ارزش افزوده، ایجاد زیرساخت‌های لجستیک، توزیع کالا در پسکرانه و ... خواهیم بود. حرکت به سمت بندر نسل سوم رخداد بزرگی است که به طور قطع در بندر شهید بهشتی چابهار اتفاق می افتد.

وی با اشاره به نقش بندر چابهار در توسعه ترانزیت محور شرق، گفت: این بندر و زیرساخت‌های آن منجر به افزایش ترانزیت می‌شود؛ در این راستا همزمان با بهره برداری از فاز اول توسعه بندر چابهار محموله های ترانزیتی گندم هند به خوبی به افغانستان ترانزیت شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ترافیک تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار به صورت جهشی افزایش داشته است، افزود: امسال فعالیت های بندر چابهار 27 درصد رشد داشته است، تخلیه و بارگیری کانتینر نیز 77 درصد افزایش یافته است. چنین رشدی در هیچکدام از بنادر کشور ثبت نشده است.

انتهای پیام/س

سفر مدیر عامل سازمان بنادر به چابهار

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.