سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت روزانه اطلاعات بیماران خاص در سامانه کشوری

اطلاعات بیماران خاص در سامانه کشوری هر روز ثبت می شود.

بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه گفت : سامانه ی اداره بیماری های خاص وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی یک سامانه ی کشوری است که بر اساس کد ملی ، اطلاعات بیماران در آن ثبت می شود.

وی گفت : بیمار مبتلا به ام اس می تواند بعد از تشخیص قطعی توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب به اداره بیماریهای خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مراجعه نماید تا پس از تشکیل پرونده ، اطلاعات وی بلافاصله در سامانه ثبت شود و معرفی نامه بیمار جهت داروخانه صادر گردد.

روشنی افزود : در خصوص درج مطلبی در برخی از خبرگزاری ها مبنی بر آمار مبتلایان به بیماری ام اس باید گفت که آمار مبتلایان به این بیماری به صورت روزانه در سامانه ی کشوری اداره بیماری های خاص وزارت بهداشت ثبت می شود و لذا متغیر است ؛ که طبق آخرین آمار ثبت شده تعداد این بیماران ۱۳۱۷ نفر است.

وی افزود : چنانچه بیماری به استان دیگر مهاجرت نماید یا فوت کند نام وی از سامانه ی آن استان حذف می گردد.

روشنی گفت : تنها بیمارانی در این سامانه اطلاعاتشان ثبت خواهد شد که به صورت قطعی بر طبق نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب به ام اس مبتلا باشند ، این در حالیست که انجمن حمایت از بیماران ام اس برای افراد مشکوک به ام اس نیز پرونده تشکیل داده و جزء بیماران ام اس به حساب می آورند لذا لازم است که آمارخود را به روز رسانی نمایند.

وی گفت : مرکز جامع ام اس در استان از خرداد سال ۹۶ درکلینیک بوستان راه اندازی شده است و استان کرمانشاه از جمله استان های پیشرو در راه اندازی این مرکز بوده و خدماتی چون ویزیت مغز و اعصاب ، روانشناسی و دیگر ویزیت های تخصصی با توجه به مشکل بیماران به آنان ارائه می گردد.

روشنی افزود : علاوه بر تخفیفات ویژه دارویی ، ام آر آی و آزمایشات در مراکز دولتی برای بیماران ام اس ؛ برخی داروها نیز به این بیماران رایگان ارائه می گردد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

انجمن حمایت از بیماران ام اس برای افراد مشکوک به ام اس نیز پرونده تشکیل داده است

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.