سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از 31 هزار تن دانه روغنی کلزا در خوزستان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور از تولید 31 هزار و 222 تن دانه روغنی کلزا در سال زراعی 96-97 در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیاوش حسین پور، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور با بیان اینکه کشاورزان خوزستانی در سال زراعی 97-96 موفق شدند 31 هزار و 222 تن دانه روغنی کلزا تولید کنند، بیان داشت: با این میزان تولید این محصول استان خوزستان رتبه سوم کشوری را پس از استان های گلستان و اردبیل کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه همه تولید دانه روغنی کلزا به قیمت هر کیلوگرم 28 هزار و665 ریال با افت مفید 2 درصد و رطوبت 10 درصد از کشاورزان خریداری شد تصریح کرد: این محصول توسط این شرکت به کارخانه های روغن کشی ارسال گردید.

حسین پور اذعان داشت: در سال زراعی گذشته در استان حدود 18هزار تن دانه روغنی کلزا تولید شد و خوشبختانه استقبال کشاورزان خوزستانی برای کشت این محصول رو به افزایش است.

این مقام مسئول، دانه روغنی کلزا را از جمله زراعت‌های مهمی دانست که مهم ترین مزایای آن اصلاح و افزایش حاصلخیزی خاک، کنترل بیماری‌های خاکزی، کنترل علف‌های هرز و همچنین موجب افزایش 15 تا 25 درصدی عملکرد گندم می گردد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور مبلغ پرداختی به کشاورزان خوزستانی را به ازای خرید کل محصول دانه روغنی کلزا را 846 میلیارد و 166 میلیون ریال عنوان اظهار داشت: این شرکت برای سومین سال در کنار خرید تضمینی گندم، خرید این محصول را نیز عملیاتی کرده و در راستای عمل به بندهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی برای خرید این محصول، اقدام های موثری انجام داده است.

سیاوش حسین پور تصریح کرد: تلاش بر این است تا تولیدات در این عرصه بیش از گذشته باشد که در این ارتباط حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که محصول تولید شده با قیمت مناسب راهی واحدهای فرآوری شود.

انتهای پیام/گ

پایان برداشت کلزا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.