سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه سوم مازندران با بیشترین کمبود ویتامین D در کشور

نوجوانان مازندرانی با افزایش ۸ درصدی از نظر کمبود ویتامین D رتبه سوم کشور دارد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،نادر آهنگرمعاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیشترین کمبود این ویتامین را در نوجوانان ۱۴ تا ۲۰ سال اعلام کرد و گفت: میانگین کشوری کمبود ویتامین D. در این گروه سنی ۷۶ درصد است که این رقم در استان با افزایش ۸ درصدی که از این نظر سومین استان کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: عوارض ناشی از کمبود این ویتامین در مراحل اولیه به صورت درد‌های استخوانی است و بعد از آن و تشدید کمبود‌ها به بدشکلی استخوان و کوتاهی قد می‌رسد.

آهنگر با اشاره به رده سنی ۳۰ تا ۶۰ ساله به عنوان دیگر افراد درگیر با کمبود ویتامین D در استان گفت: ۶۳ و ۸ دهم درصد مردم استان در این سن به کمبود این ویتامین مبتلا هستند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه بیشتر مردم استان در تمامی رده‌های سنی با کمبود این ویتامین مواجه هستند افزود: تصورات اشتباه مردم و کم آگاهی در خصوص عارضه‌های کمبود D و نسبت دادن درد‌های مفصلی و استخوانی به رطوبت بالای هوای این استان باعث شده تا از درمان آن غافل شوند.

وی توزیع قرص ویتامین D. در میان دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم، خوراندن قطره AD برای کودکان زیر ۲ سال و دادن قرص به میانسالان در مراکز بهداشتی استان ازاقدامات دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از رشد این بیماری در استان اعلام کرد.

آهنگر گفت: کودکان ۶ ساله به عنوان دیگر گروه سنی استان نام برد که با کمبود این ویتامین مواجه هستند.

انتهای پیام /ر

عوارض ناشی از کمبود این ویتامین در مازندران 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.