سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون قوه قضائیه:

۱۰ هزار زندانی پارسال آزاد شدند

معاون قوه قضائیه گفت: سال گذشته با تلاش شورا‌های حل اختلاف در زمینه صلح و سازش ۱۰ هزار نفر از زندان‌های کشور آزاد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی بعدازظهر چهارشنبه در آئین معارفه رییس جدید شورا‌های حل اختلاف استان قزوین افزود: سال گذشته همچنین سه میلیون و ۵۰۰ هزار فقره پرونده در شعب مختلف شورا‌های حل اختلاف کشور مختومه شد.

این مسئول اظهار داشت: شورا‌های حل اختلاف از زمان تشکیل تاکنون خدمات فوق العاده‌ای به جامعه ارائه کرده اند که البته تداوم این رویه نیازمند ترویج فرهنگ صلح و سازش در بین مردم است.

وی همچنین یادآور شد: هم اکنون ۳۴ هزار نفر در شورا‌های حل اختلاف کشور به خدمت رسانی مشغول هستند.

رییس شورا‌های حل اختلاف کشورخاطرنشان کرد: با فعالیت شورا‌های حل اختلاف ارجاع پرونده‌ها به محاکم فضایی کاهش قابل توجهی پیدا کرده که این موضوع آثار فرهنگی و اجتماعی خوبی در سطح کشور داشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه اقتدار قضایی ضامن امنیت و ارامش جامعه است، اظهار داشت: در این راستا باید همه تلاش کنیم تا جایگاه دستگاه قضایی محکم‌تر شود.

حجت الاسلام احمدی میانجی در ادامه خواستار حمایت دولت در حوزه اعتبارات برای تقویت شورا‌های حل اختلاف شد و اظهار داشت: باید با ایجاد شرایط مناسب، قوه قضائیه بتواند بخشی از اعضای جوان شورا‌ها را به خدمت بگیرد.

در پایان این مراسم از خدمات بیژن شیبانی رییس سابق شورا‌های حل اختلاف قزوین تجلیل و حجت الاسلام علی زمانی به عنوان رییس جدید این نهاد معرفی شد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.