سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقايقى عجيب از گروهك تروريستى كه اعضايش نامزد دريافت جايزه صلح نوبل هستند/ فرشتگان نجات روز و قاتلان شب را بشناسيد!

تصویر مظلوم‌نمایانه‌ای که رسانه‌های غربی از کلاه‌سفید‌ها ارائه می‌کردند امروز از بین رفته و دنیا فهمیده است در میان آن همه امداد‌های دروغین روزانه به مردم سوریه، بمباران‌های شبانه‌ای نیز در کار بوده و کلاه‌سفید‌های انگلیسی دستشان به خون کودکان سوری آلوده شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسفند ۹۱ بود که "جیمز لو میگر" کارشناس امنیتی انگلیس و افسر سابق دستگاه اطلاعات نظامی این کشور گروهی موسوم به کلاه‌سفید‌ها را در استانبول تشکیل داد. دفاتر این گروه به‌سرعت در ترکیه گسترش تا اینکه در هشت استان این کشور صاحب بیش از ۱۱۰ دفتر شد و ۳ هزار نفر به‌صورت داوطلبانه از زمان تاسیس تاکنون امور این مجموعه را انجام می‌دهند. آن‌ها آموزش‌های لازم را در ترکیه فراگرفتند و ماهیانه معادل ۱۵۰ دلار دریافت می‌کردند و برخی اعضای آن هم تاکنون نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شده‌اند.

آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا در سال ۲۰۱۵ در گزارشی اعلام کرد این گروه به هر یک از نمایندگی‌های خود بیش از ۱۸ میلیون دلار در حوزه دفاع شهری سوریه کمک می‌کند. همچنین طبق گزارش نشریه نیوزویک چاپ آمریکا کلاه‌سفید‌ها به‌عنوان یک کارگروه عملیاتی تاسیس شد و داوطلبانی را برای کار در زمینه دفاع شهری استخدام کرد. برای این مجموعه بودجه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیون دلار در سال تصویب شده است که بیشتر آن صرف تجهیز مجموعه و پرداخت کمک‌های مالی به افراد داوطلب می‌شود.

دشمنان نظام سوریه و متحدانشان به‌دنبال این هستند تا تصویری بشردوستانه و شایسته قدردانی از کلاه‌سفید‌ها ارائه کنند، تصاویر آن‌ها را در روز روشن در حال امدادرسانی منتشر می‌کنند، ولی حقیقت این است که این مجموعه ایجاد شد تا نقش فریب افکار عمومی را نسبت به اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا در سوریه ایفا کند. آن‌ها درواقع تشکیلاتی شامل افراد مشکوک مرتبط با گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا هستند که رهبری جنگ و جنایت علیه مردم بی‌گناه سوریه را برعهده دارند.

نقش جعلی کلاه‌سفید‌ها در نزد افکار عمومی غرب

کارشناسان غربی معتقدند هدف و منافع اصلی کلاه‌سفید‌ها که ده‌ها میلیون دلار صرف آموزش و تجهیزشان شده این است که بر قلب، روح و عقل مردم سیطره یابند و با شست‌وشوی مغزی غیرنظامیان از آن‌ها در راستای منافع گروه‌های تروریستی مورد حمایت غرب سوءاستفاده کنند. آن‌ها به هیچ‌عنوان به‌دنبال نجات جان مردم و برقراری صلح در سوریه نیستند.

این موضوع را به‌خوبی می‌توان در لابه‌لای صحبت‌های مقام‌های ارشد سوری دریافت چه اینکه بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در یکی از جلسات شورای امنیت که به‌تازگی درباره اوضاع سوریه برگزار شد، درباره تصاویری که با عنوان قهرمانان و طرفداران صلح از کلاه‌سفید‌ها در رسانه‌های غربی منتشر می‌شود گفت: «آن‌هایی که ادعا می‌شود قربانیان (سوری) را در روز نجات می‌دهند، همان کسانی هستند که موشک را در شب حمل می‌کنند.»

نقش دوگانه، فریبنده و جعلی کلاه‌سفید‌ها را نه تنها مسئولان سوری بلکه برخی منابع غربی اثبات کرده‌اند چه اینکه سازمان موسوم به southfront در پایگاه اینترنتی خود با انتشار تصویری از نیرو‌های کلاه‌سفید می‌نویسد: «آن‌ها شب‌ها به‌عنوان تروریست عمل می‌کنند و تصاویری که از آن‌ها منتشر می‌شود در روز و به‌عنوان مردان نجات است و حتی آن‌ها را به‌عنوان افراد جهادی جا می‌زنند. یکی از آن‌ها شب‌ها شمشیرش را از رو بسته است تا به نام دین سر افراد را قطع کند و همان فرد در روز در مقابل آمبولانس‌ها و با کودکان غرق به خون عکس یادگاری می‌گیرد.»

به گزارش آنا، رسانه‌های غربی نام مخالفان میانه‌رو (معتدل) را بر آن‌ها گذاشته‌اند کسانی که روز‌ها به مردم کمک می‌کنند و شب‌ها تبدیل به عناصر تروریست می‌شوند و کمک‌دهندگانشان را بمباران می‌کنند. تصاویر منتشره از آن‌ها نیرو‌های وابسته به یک تشکیلات بشردوستانه را تداعی می‌کند، ولی با کمی تامل در خط‌مشی افکار، اقدامات و منابع تامین مالی آن‌ها و اهدافی که از تاسیس آن وجود دارد می‌توان به مرموز بودن آن پی برد.

کلاه‌سفید‌ها بر تار عنکبوت خانه ساخته‌اند

تصویر مظلوم‌نمایانه‌ای که رسانه‌های غربی از کلاه‌سفید‌ها ارائه می‌کنند، تناقض آشکاری با روایت کارشناسان مستقلی دارد که به سوریه سفر کرده‌اند. آن‌ها پس از گشت و گذار در مناطقی که محل تجمع و تمرکز کلاه‌سفید‌ها بوده است می‌گویند آن‌ها حامی جاه‌طلبی‌های کشور‌های غربی هستند و فعالیت‌هایشان بیشتر جنبه افراطی دارد. یک خبرنگار فرانسوی در این‌باره می‌نویسد: «کسانی که تنها چند ساعت را در بخش شرقی حلب بگذرانند، می‌توانند شواهد زیادی را بیابند که نشان می‌دهد کلاه سفید‌ها از اقدامات خشونت‌آمیز علیه غیرنظامیان استفاده و از آن‌ها به‌عنوان سپر انسانی سوءاستفاده می‌کنند. آن‌ها همچین خود را در قالب گروه‌های تروریستی وارد جنگ با نظام سوریه کرده‌اند.

به نظر می‌آید تشکیلاتی که این سال‌ها روزانه به مردم خدمت می‌کرد و شب‌ها خیانت سنگ‌بنای خود را بر تار عنکبوتی بنا نهاده‌اند که سال‌هاست آمریکا و متحدان غربی و عربی‌اش نتوانسته‌اند از این دام برای به تور انداختن مردم استوار و صبور سوریه استفاده کنند. آن‌ها از ترکیه خود را به سوریه رساندند با این نیت که بر افکار مردم سوریه در جهت نیل به نقشه‌های شومشان تاثیر بگذارند، ولی از این نقشه طرفی نبسته‌اند.

بودجه میلیاردی اروپا برای تامین مالی تروریست‌ها

به گزارش آنا، کلاه‌سفید‌ها در راه کسب حمایت‌های مالی سختی‌های زیادی کشیده‌اند و بار‌ها مجبور شدند در مقابل غربی‌ها کرنش کنند. آن‌ها در ابتدا حدود ۳۰۰ هزار دلار از انگلیس و آمریکا دریافت کردند و در ادامه بودجه‌شان تا ۱۰۰ میلیون دلار افزایش یافت تا اینکه برخی نهاد‌های غیردولتی غربی دست به کار شدند و حمایت‌هایی از این تشکیلات انجام دادند.

در حال حاضر هلند ۴.۵ میلیون دلار، آلمان ۴.۵ میلیون دلار و دانمارک ۳.۲ میلیون دلار به کلاه‌سفید‌ها کمک می‌کنند. علاوه بر این، اروپا تجهیزات دیگری از دیگر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا دریافت کرده است. طبق آخرین آمار موجود کلاه‌سفید‌ها تا پیش از اسفند ۹۶ حدود ۱۵۰ میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده‌اند.

سازمان پزشکان سوئدی حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد کسانی که خود را فرشته نجات کودکان سوری معرفی می‌کنند در واقع قاتل جانشان هستند. این را می‌توان از لابه‌لای تصاویر ویدئویی ضبط شده از اوضاع سوریه به ویژه پس از انتشار گزارش حملات شیمیایی ادعایی دریافت. کارشناسان سوئدی با تحلیل این ویدئو‌ها می‌گویند امدادگران کلاه‌سفید با علم به اینکه در زمان حمله شیمیایی باید بیمار فوری با آمبولانس منتقل شود با یک سرنگ طلایی‌رنگ در حال تزریق آدرنالین به قلب یک کودک بودند.

از سوی دیگر باوجود اینکه کلاه‌سفید‌ها ادعا کرده‌اند بیش از ۹۰ هزار نفر را نجات داده‌اند، ولی این آمار جای تامل دارد چرا که تاکنون حتی رسانه‌ها و منابع غربی حامی کلاه‌سفید‌ها هیچ سندی دال بر اسامی افراد نجات‌یافته و مداوا شده ارائه نکرده است.

کمک رژیم صهیونیستی برای فرار شبانه کلاه‌سفید‌ها از سوریه

به گزارش آنا، ارتش رژیم صهیونیستی بنا به درخواست آمریکا و چند کشور اروپایی حدود ۸۰۰ نفر از کلاه سفید‌ها و خانواده‌هایشان را از جنوب سوریه به سرزمین‌های اشغالی و از آنجا به اردن منتقل کرده است. وی گفت: عملیات به درخواست ایالات متحده و کشور‌های اروپایی صورت گرفت.

دولت اردن در این‌باره اعلام کرد این کشور اجازه ورود حدود ۸۰۰ تفر از نیرو‌های کلاه‌سفید را از سوریه به اردن داده است تا در کشور‌های غربی اسکان یابند. آلمان، انگلیس و کانادا سه کشوری هستند که خود را متعهد به اسکان دادن کلاه‌سفید‌ها و خانواده‌هایشان در بازه زمانی مشخص کرده‌اند. آن‌ها طبق اطلاعات رسیده از خود مدعی هستند جان این نیرو‌ها در خطر است و باید در مدت مشخصی در منطقه‌ای محافظت‌شده سکونت داشته باشند. این سه کشور سقف سه ماهه را به‌عنوان بازه زمانی مشخص کرده‌اند.

عملیات فراری دادن کلاه‌سفید‌ها و خانواده‌هایشان بعد از افشای ارتباط این گروه با گروه‌های تروریستی و آشکار شدن نقش فریبنده آن‌ها در گمراه کردن افکار عمومی انجام شده است. چه اینکه برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد کشور‌های غربی همچنان در حال چانه‌زنی با یکدیگر برای این موضوع هستند که آیا این نیرو‌ها همچنان باید در سوریه باقی بمانند یا خارج شوند؟

روزنامه بیلد چاپ آلمان در گزارشی در این‌باره نوشت: «رژیم صهیونیستی ۸۰۰ نفر از عناصر کلاه‌سفید را از مرز جنوب‌غربی سوریه وارد اراضی اشغالی کرده است تا به فرار آن‌ها به کشور‌های اروپایی کمک کند. سازمان ملل متحد هم در این انتقال نقش داشته است و عملیات خروج کلاه‌سفید‌ها از سوریه پیشتر میان مقام‌های آمریکا، روسیه و سوریه مذاکره شده بود.»

طبق برخی گزارش‌ها عملیات انتقال کلاه‌سفید‌ها که شنبه‌شب انجام شد در ابتدا محرمانه بود و مینی‌بوس‌ها شبانه این افراد را از مرز خارج می‌کردند.

همچنین امروز شبکه سی. ان. ان در گزارشی اعلام کرد عملیات خروج حدود ۱۰۰۰ نفر از عناصر کلاه‌سفید به همراه خانواده‌هایشان از سوریه در نشست ناتو در هفته گذشته بررسی شد. دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل درباره این موضوع با سران دیگر کشور‌ها گفتگو کرد.

منبع: آنا

انتهای پیام/

کلاه سفید‌ها چه کسانی هستند؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.