سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد جمهوری‌خواهان از مرهم‌گذاری ترامپ بر زخم‌هایی که خودش ایجاد کرده است

سناتور‌های جمهوری‌خواه آمریکا بسته کمک مالی دولت به کشاورزان آسیب دیده از سیاست‌های تعرفه‌ای را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا روز گذشته برنامه کمک مالی 12 میلیارد دلاری دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کشاورزان این کشور را محکوم کردند. این در حالی است که به دنبال اعمال تعرفه‌های تلافی‌جویانه بر محصولات کشاورزی آمریکا، کشاورزان این کشور با زیان بسیاری مواجه شدند.

بن سس، سناتور جمهوری‌خواه از نبراسکا با انتقاد از بسته مالی پیشنهادی دولت به عنوان دو عصای طلایی برای حمایت از کشاورزانی که سیاست تجاری ترامپ آنها را زمین‌گیر کرده است، یاد کرد.

سناتور سس که یکی از منتقدان رئیس جمهور آمریکا است در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگ تجاری باعث قطع پاهای کشاورزان شده و برنامه کاخ سفید برای صرف کمک مالی 12 میلیارد دلاری به مانند عصای طلا برای آنها خواهد بود.

سناتور جمهوریخواه نبراسکا تاکید کرد: کشاورزان آمریکایی نمی‌خواهند به آن‌ها کمک مالی شود تا بازنده باشند، آنها می‌خواهند با ارائه محصولاتشان به دنیا پیروز باشند. تعرفه‌های دولت و بسته کمک مالی، آمریکا را دوباره قدرتمند نخواهد کرد اینها تنها آمریکا را به سال 1929 برمی‌گرداند.

باب کورکر، سناتور جمهوری‌خواه تنسی و رئیس کمیته روابط خارجی سنا نیز با انتقاد از دولت ترامپ خواستار تغییر شرایط و پایان دادن به سیاست تعرفه‌ای بی ربط و ناسازگاز ترامپ شد. کورکر در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت ترامپ برای حل مشکلی که خود باعث آن است به کشاورزان کمک رفاهی پیشنهاد می‌کند و همین موضوع خود موید این است  که بالاخره دولت به این نتیجه می‌رسد که تعرفه‌های ترامپ در حال آسیب زدن به مردم آمریکا است.

کورکر که از منتقدان سیاست‌های ترامپ است.

همچنین دیگر سناتورهای جمهوری‌خواه نیز در اظهاراتی از برنامه کمک مالی انتقاد کردند. ران جانسون، سناتور ویسکانسین از مداخلات دولت در اقتصاد اظهار تاسف کرد. همچنین سناتور پت تومی وزارت کشاورزی آمریکا را متهم کرد که سعی دارد بر روی زخم‌های که خود باعث ایجاد آن شده مرهم بگذارد.

سناتور جف فلیک، نماینده ایالت آریزونا در سنا از سیاست‌های تعرفه‌ای ترامپ به عنوان یک معامله کاملا بد انتقاد کرد و آن را برای مالیات دهندگان بد و برای کشاورزان وحشتناک عنوان کرد.

سانی پردو، وزیر کشاورزی آمریکا روز سه شنبه برنامه کمک مالی دولت  به کشاورزان را اعلام کرد و آن را یک اصلاح کوتاه مدت به منظور تامین زمان برای کار بر روی معاملات تجاری بلندمدت دانست. این اعلان وزیر کشاورزی چند ساعت پس از انتشار توئیت ترامپ با این مضمون صورت گرفت: تعرفه‌ها بهترین هستند.

رئیس جمهور آمریکا پیش از انجام مذاکرات تجاری با نمایندگان اتحادیه اروپا مدعی شد که تعرفه‌های او دیگر کشورها را مجبور خواهد کرد که پای میز مذاکره بیایند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.