سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نفس‌های آخر گروه‌های تروریستی در سوریه

تسلط ارتش سوریه بر ۹۵ درصد درعا و بیشتر مناطق قنیطره

ارتش سوریه به عملیات نظامی خود علیه تروریست‌ها در خطوط تماس با آنان در حومه شمالی قنیطره و حومه جنوبی آن در منطقه جِلّین ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، ارتش سوریه به عملیات نظامی خود علیه تروریست‌ها در خطوط تماس با آنان در حومه شمالی قنیطره و حومه جنوبی آن در منطقه جِلّین ادامه می دهد و از تپه الجابیة در جنوب تا تپه الجموع در حوض یرموک پیشروی کرده و بر 95 درصد درعا و بیشتر قنیطره مسلط شده است.

دارین فضل، خبرنگار این شبکه در گزارشی از حومه قنیطره گفت خطوط تماس با تروریست‌ها در حومه شمالی قنیطره تا اطراف جلّین در جنوب قنیطره ، هدف آتشبارهای ارتش سوریه قرار گرفته و حملات توپخانه ای به مواضع تروریست‌ها در جلین و دو منطقه دیگر و تپه الجموع تشدید شده است.

نیروهای سوری همچنین حضور گسترده افراد مسلح از ملیت‌های غیر سوری را از طریق دستگاه‌های شناسایی رصد کرده اند.

یکی از نیروهای سوری گفت: «بیشتر آنان خارجی هستند که از اردن به سوریه آمده اند. اردن و اسرائیل از آنان حمایت تسلیحاتی می کنند.»

خبرنگار العالم افزود ارتش از طریق آشتی به دو منطقه الرفید و غدیر البستان در حومه شمالی قنیطره وارد شده است. ارتش از حومه تپه الجابیه به سمت تپه الجموع پیشروی کرده است و درگیری های شدیدی با گروههای مسلح در این منطقه جریان دارد. افراد مسلح همچنان تلاش می کنند مناطقی را که در جنوب تپه الجابیه در اختیار دارند حفظ کنند و جلوی پیشروی ارتش را بگیرند. کنترل ارتش بر تپه های اطراف، باعث تقویت پیشروی نیروهای زمینی شده است.

یکی از نیروهای سوری گفت : «افراد مسلح از مناطق راهبردی مانند تپه المال و الحاره عقب نشینی کرده اند.»

ارتش بر 95 درصد درعا و بیشتر قنیطره مسلط شده و رؤیای اسرائیل برای ایجاد منطقه حائل بر باد رفته و نقشه های غرب نیز که در اتاق موک طراحی می شود نقش بر آب شده و جنوب سوریه معادلات نظامی و سیاسی و چهره جنگ را دگرگون کرده است.

خبرنگار شبکه گفت پس از پیروزی‌هایی که ارتش سوریه در حومه درعا به دست آورده، عملیات نظامی در حومه قنیطره در حال کامل شدن است تا پس از درهم شکستن خطوط دفاعی افراد مسلح، نقاط جدیدی پس گرفته شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
انشالله کم کم محاصره ی اسرائیل تکمیل بشه
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
انشالله کم کم محاصره ی اسرائیل تکمیل بشه