سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورا‌های حل اختلاف نوعی فرهنگ سازی برای ایجاد سازش است

استاندار قزوین گفت: وجود شورا‌های حل اختلاف نوعی فرهنگ سازی برای ایجاد تفاهم، تعامل، صمیمیت و سازش بین مردم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛عبدالمحمد زاهدی استاندار در مراسم معارفه رئیس جدید شورای حل اختلاف قزوین افزود: ایجاد شورا‌های حل اختلاف، ابتکار قوه قضاییه برای ایجاد صلح و سازش در بین مردم است که از ورود حجم زیادی از پرونده‌ها به دادگستری جلوگیری می‌کند.

زاهدی اضافه کرد: وقتی یک دعوایی به سازش منجر می‌شود دیگر کینه و کدورت باقی نمی ماند و این اثر فرهنگی از برکات فعالیت شورا‌های حل اختلاف است.

استاندار گفت:حضور ۱۱۰ هزار نفر در شورا‌های اسلامی شهری از ظرفیت‌های آشکار قانون اساسی است و شورا‌های حل اختلاف از ظرفیت‌های پنهان قانونی است که اجرای آن فایده‌های بسیاری را برای جامعه و کشوربه دنبال داشته است.

وی با اشاره به مزایای شورا‌های حل اختلاف افزود: استفاده از ظرفیت مردمی، معتمدین و ریش سفیدان محلات در صلح و سازش در واقع استفاده از ظرفیتی بود که در گذشته‌های دور هم مورد توجه قرار داشت.

استاندار گفت: اعتبارات شورا بسیار محدود است و در شان فعالان این عرصه نیست و باید با کمک در افزایش دستمزد‌ها در مجلس بازنگری شود.

در پایان این مراسم از خدمات شش ساله بیژن شیبانی قدردانی و حجت الاسلام نجفی به عنوان رئیس جدید شورای حل اختلاف قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/

مراسم معارفه رئیس جدید شورای حل اختلاف قزوین

برچسب ها: دادگستری ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.