سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاهده آفت مگس میوه در باغات مازندران

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از مشاهده آفت مگس میوه بر روی هلو و شلیل ارقام دیررس در برخی باغ‌های این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به بازدید‌های میدانی از محصولات باغبانی ، مگس میوه بر روی هلو و شلیل ارقام دیررس در برخی از باغ‌های این استان مشاهده شد و کانون کوبی و پیشگیری از توسعه این مگس و خسارتی که ممکن است در آینده بر روی درختان مرکبات وارد کندانجام شد.

وی با توصیه به باغداران نسبت به برداشت میوه‌های رسیده مانند پرتقال والنسیا، انواع هلو، شلیل و انجیر برای خارج کردن میزبان از دسترس آفت مگس میوه افزود: جمع‌آوری و دفن میوه‌های ریزش یافته پای درخت در عمق بیش از ۵۰ سانتیمتر انجام شده و با نصب تله‌های جلب‌کننده فرمونی و سراتراپ به تعداد ۴۰ تا ۵۰ عدد در هکتار در کانون‌های آلوده برای شکار انبوه اقدام کنند.

زاغی گفت: برای پیشگیری از این آفت باغداران، طعمه پاشی با استفاده از پروتئین هیدرولیزات به میزان ۲ تا ۳ لیتر در ۱۰۰ لیتر آب و نیز ۲۰۰ سی سی حشره‌کش مالاتیون در قسمت‌های جنوبی درخت به صورت یک ردیف در میان در کانون‌هایی که شکار مگس در تله‌ها بیش از ۲ عدد در روز باشد انجام شود.

انتهای پیام /ر

مبارزه با آفت مگس میوه در باغات مازنردران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.