سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مناطق کویری شهرستان خوسف زیستگاه پرنده میلیون دلاری

کویر شهرستان خوسف زیستگاه زاغ بور معروف به پرنده میلیون دلاری است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛مستقیم سرپرست حفاظت محیط زیست خوسف گفت:کویر شهرستان خوسف زیستگاه زاغ بور معروف به پرنده میلیون دلاری است.

وی افزود:خصوصیات اکولوژیکی زیستگاه شامل امنیت،آب و غذا و بکر بودن مناطق کویری خوسف،زمینه زیست و ماندگاری این پرنده زیبا را فراهم آورده است.

مستقیم با بیان اینکه گونه آندمیک زاغ بور گونه ی جانوری است که در سایر کشورها نیست و فقط زیستگاه آن در برخی از استانهای کویری ایران است،افزود:این پرنده به دلیل خصوصیات خاص بیولوژیکی، زیبا بودن و به شدت کم یاب بودن،مورد توجه طبیعت گردان از سراسر دنیا است که موجب شده است برای زاغ بور هزینه فراوانی داده شود و به همین دلیل به پرنده میلیون دلاری معروف شده است.

 سرپرست حفاظت محیط زیست خوسف افزود:زاغ بور،این مرغک زیبای کویری، یگانه پرنده خالص ایرانی است که می تواند به عنوان یکی از مهمترین مظاهر طبیعت ایران زمین به جهانیان معرفی شود و گردشگران بسیاری را به سوی کویر مرکزی ایران بکشاند.

وی اظهار کرد:زاغ بور یا زاغ کویری پرنده ای از خانوادهٔ کلاغها است،این پرنده تفاوت‌های زیادی با دیگر خویشاوندانش دارد، از جمله زمینی بودنش (به‌طوری‌که حتی در هنگام احساس خطر نیز دویدن را به پرواز ترجیح می‌دهد) ، داشتن صدای خوش و رنگ نخودی مایل به قهوه‌ای .

مستقیم گفت:کویر شهرستان خوسف به علت دارا بودن زیستگاه های متنوع و شرایط خاص اکولوژیکی و بیولوژیکی از تنوع بالای گونه های جانوری نظیرکل و بز، قوچ  و میش، آهو و جبیر، هوبره و زاغ بور، گربه سانان و انواع مختلف پرندگان برخوردار است.

انتهای پیام/غ

کویر خوسف زیستگاه زاغ بور

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.