سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح روضه منوره آستان مقدس امامزاده محمد عابد (ع) اراک/کاشی کاری دیوار‌های حرم در دستورکار

همزمان با ولادت امام رضا (ع) روضه منوره آستان مقدس امامزاده محمد عابد (ع) اراک افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در مراسمی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار مرکزی روضه منوره آستان مقدس امامزاده محمد عابد علیه السلام در مشهد میقان اراک افتتاح شد.

حجت الاسلام عبدالله حسین خانی مدیر آستان مقدس امامزاده محمد عابد (ع) اراک در حاشیه این مراسم  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: روضه منوره که شامل معرق کاری منبت کاری دیوار‌های داخلی و اصلی تربت خانه و سنگ فرش دیوار‌ها است همزمان با رونمایی ضریح مطهر امامزاده به ابعاد ۱۲ متر مربع افتتاح شد.

حجت الاسلام حسین خانی افزود: تمام ساخت این بقعه شریف از ابتدا به دستان پرتوان مردم شهر اراک بوده که به نوعی حمایت از کالای ایرانی و اشتغال است.

وی اضافه کرد: در مراحل بعدی هم با کمک خیرین رواق‌ها و کف سازی و یکسان سازی محوطه بیرونی و کاشی کاری دیوار‌های حرم انجام میشود.

ساخت روضه  منوره آستان مقدس امامزاده محمد عابد (ع) اراک در مدت ۵ سال

حجت الاسلام حسین دلاوری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هم گفت: در سال ۹۳ همزمان با افتتاح شبستان‌های حضرت فاطمه زهرا و امام حسن مجتبی آستان مقدس امامزاده محمد عابد اراک، کلنگ شبستان روضه منوره به وسعت ۳هزارو ۴۰۰ متر و ۸ رواق به زمین زده شد و روضه منوره به متراژ ۲۵۰ متر به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر است که این موقع شریف آرامگاه امامزاده محمد عابد فرزند امام موسی کاظم علیه السلام است که در مشهد میقان در ۱۲ کیلومتری شهر اراک واقع شده است

انتهای پیام /ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.