سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۵۹۷ درصدی پرداخت زکات در آذربایجان شرقی

معاون کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی از رشد ۵۹۷ درصدی پرداخت زکات در آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  شریف معاون کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی با اشاره به رشد ۵۹۷ درصدی پرداخت زکات در استان گفت: مردم آذربایجان شرقی در ۴ ماه گذشته ۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

وی افزود: پرداخت ۶ میلیارد تومان زکات در آذربایجان شرقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از مجموع زکات جمع آوری شده در ۴ ماه گذشته ۹۱ درصد برای امور محرومان و ۹ درصد در طرح‌های عمرانی عام المنفعه هزینه شده است.

وی ادامه داد: در این مدت از زکات پرداخت شده نیکوکاران استان برای بیش از ۲۳ هزار خانوار نیازمند کمک معیشت پرداخت شده و کمک جهیزیه ۴۰ نوعروس، هزینه تحصیل ۲۰ دانش آموز و هزینه درمان ۱۴۳ بیمار نیازمند تامین شده است.

شریف گفت: در همین مدت ۱۷ طرح عمرانی عام المنفعه از جمله مسجد، غسال خانه و حسینیه با هزینه‌ای افزون بر ۵۵۰ میلیون تومان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۶۲ هزار عامل افتخاری و ۴۱۳ مبلغ زکات در آذربایجان شرقی فعال هستند، خاطرنشان کرد: امسال از یک هزار و ۶۱۰ روستای مشمول زکات در استان، کشاورزان یک هزار و ۲۵ روستا، زکات خود را به دبیرخانه شورای زکات استان پرداخت کرده اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گفت: باغداران و کشاورزان در ۴ ماه گذشته در کنار پرداخت زکات واجب، بیش از یک میلیارد و ۳۲۳ میلیون تومان زکات مستحبی در قالب ثمره و شجره طیبه برای محصولات سیب درختی، هلو، زردآلو، پیاز، سیب‌زمینی، هویج و سایر محصولات زراعی و باغی به کمیته امداد اهدا کردند. 

 

انتهای پیام/ش

پرداخت  ۶ میلیارد تومان زکاتمردم آذربایجان شرقی در ۴ ماه گذشته

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.