سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصمیم پنتاگون درباره تجهیز ارتش ۶ کشور به موشک‌های ضدتانک

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد مبلغ ۳۰۷ میلیون دلار را به منظور تامین موشک‌های ضدتانک برای اوکراین و ۵ کشور دیگر اختصاص داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، اعلام کرد ارتش این کشور 307 میلیون دلار را به قردادهای نظامی خرید خارجی به منظور تامین موشک‌های ضد تانک جاولین برای کشورهای  اوکراین، استونی، لیتوانی، استرالیا، ترکیه و تایوان تخصیص داده است.

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا مبلغ 307 میلیون دلار برای قراردادهای فروش تسلیحات نظامی خارجی به  اوکراین، لیتوانی، استونی، ترکیه، تایوان به منظور تامین تولیدات تسلیحاتی جاولین اختصاص داده شد.

در ماه مارس سال میلادی جاری فروش موشک‌های ساخت شرکت‌های آمریکایی از سوی وزارت دفاع این کشور مورد تائید قرار گرفت و قیمت تخمینی آن در آن زمان 47 میلیون دلار اعلام شد. همچنین بر اساس اعلام پنتاگون، این قراردادها شامل 210 موشک و 37 پرتابگر می‌شود. سامانه جاولین که ساخت شرکت ریتیون و شرکت هوافضا و تجهیزات نظامی لاکهید مارتین است، از کلاهک‌ ضد تانک برخوردار بوده که قادر است وسایل نقلیه نظامی پیشرفته را از بالا مورد حمله قرار دهد.

فرآیند فروش تسلیحات نظامی به اوکراین از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دسامبر سال  2017 انجام شد. روسیه بارها درباره تامین تسلیحات مرگبار برای اوکراین هشدار داده است و اعلام کرده که این اقدام آمریکا منجر به تشدید تنش‌های نظامی در منطقه «دنباس» خواهد شد. موضع روسیه از سوی بسیاری از مقامات اروپایی مورد حمایت قرار گرفته است.

دنباس یک منطقه غیررسمی تاریخی، اقتصادی و فرهنگی در شرق اوکراین است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.