سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجری طرح زیتون در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پیش بینی تولید 85 هزارتن زیتون در سال جاری/افزایش تولید روغن زیتون در راه است

پریچهر گفت: براساس آخرین آمار از استان های مختلف پیش بینی می شود که امسال حدود 85 هزارتن زیتون تولید شود.

رحمت اله پریچهر مجری طرح زیتون در گفت و گو با  خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش تولید زیتون خبر داد و گفت: براساس آخرین آمار از استان های مختلف پیش بینی می شود که امسال حدود 85 هزارتن زیتون تولید شود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 هزار تن افزایش خواهد داشت.

وی درباره آخرین وضعیت شیوع مگس زیتون در باغات افزود: آفت مگس زیتون در استان های شمالی گیلان،بخش های از زنجان و قزوین ممکن است گسترش پیدا کند که با توجه به آنکه بخشی از باغات به مرحله باردهی می رسند، مشکل خاصی را نخواهیم داشت.

پریچهر ادامه داد: با توجه به باردهی ، تغذیه و هرس مناسب بخشی از باغات پیش بینی می شود که خسارت چندانی از ناحیه آفت مگس زیتون نداشته باشیم چرا که تیم پیش آگاهی تشکیل شده و سازمان حفظ نباتات اقدامات لازم را انجام داده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال به طور متوسط 5 تا 5 هزار و 500 تن تولید روغن خواهیم داشت، گفت: با توجه به آنکه سرانه کنسرو در ایران نسبت به دنیا بالاتر است به همین دلیل گرایش به تولید کنسرو بسیار بالاست و پیش بینی می شود که بخشی از تولید به کنسرو تبدیل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا  معاونت امور باغبانی برنامه ای برای افزایش تولید روغن زیتون و کاهش واردات دارد، بیان کرد: با اصلاح باغات زیتون قدیمی کم بازده،جوان سازی باغات،گسترش باغ های متراکم و اصلاح و تغذیه باغ های موجود انتظار می رود که میزان تولید مطابق برنامه پیش رود.

مجری طرح زیتون ادامه داد: امسال باغات قدیمی استانهای گیلان، زنجان و قزوین؛ هرس، جوان سازی و اصلاح و نوسازی خواهند شد و مجددا در چرخه تولید قرار خواهند گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه در گذشته زیتون سیاه از اسپانیا به آمریکا صادر می شد، تصریح کرد: آمریکا با افزایش تعرفه واردات محصولات مختلف از جمله روغن،کنسرو زیتون و ...  اتحادیه اروپا را با مشکلاتی مواجه کرده است.

انتهای پیام/

تولید زیتون 5 هزارتن افزایش یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.