سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باند حفاران غیر مجاز در اسدآباد منهدم شد

فرمانده انتظامی استان همدان گفت:باند 8 نفره حفاران غیر مجاز در شهرستان اسدآباد منهدم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سردار کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اين که افرادی در يکی از محله های شهرستان اسدآباد قصد حفاری به منظور کشف عتيقه جات و آثار باستانی را دارند، رسيدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: پس از اطمينان از صحت موضوع، اکيپی از ماموران پليس آگاهی، يگان امداد و کلانتری12 جانبازان شهرستان اسدآباد به محل اعزام و 8 نفر را با 2 دستگاه خودرو سواری پژو پارس و پژو 206 در محل مشاهده کردند.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: در بررسی ها مشخص شد در داخل این منزل، حفاری عميق صورت گرفته به طوری که تمام حياط پر از کيسه های خاک بوده و در بازرسی از خودرو 206 مقداری وسايل مربوط به کنده کاری از جمله تيشه، يک دستگاه گنج ياب با وسايل مربوطه،9 عدد سکه مربوط به قبل از اسلام، 2 عدد سکه تاريخی مربوط به دوران صفويه، 12 عدد سکه پهلوی رضاخانی و مقداری انگشتر، مواد مخدر و يک رشته دستبند فلزی، يک عدد قطب نمای بازاری، يک عدد نارنجک دستی و مقداری وسايل متفرقه کشف شد.

کامرانی صالح با اشاره به این که ارزش اشیاء کشف شده توسط کارشناسان میراث فرهنگی 5 میلیارد ریال برآورد شده افزود: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/ ش

دستگیری حفاران غیرمجاز در استان همدان

 

برچسب ها: نیروی انتظامی ، پلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.