سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی  20 پایگاه سنجش سلامت ویژه نوآموزان همدانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 20 پایگاه سنجش سلامت جسمانی ،سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار تا پایان تیرماه 12 هزار و 952 نوآموز استان در قالب طرح سنجش سلامت جسمانی قرار گرفتند، خاطر نشان کرد:خوشبختانه سلامت بیشتر نوآموزان تایید شده است.

وی با اشاره به اینکه  پس از آنکه سلامت نوآموزان تایید شد اسم آنها در سامانه سنجش ثبت و به مدارس عادی معرفی می‌شوند، افزود:امسال ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی  29 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان استان در 20 پایگاه سنجش ثابت و سیار انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: در این طرح نوآموزان در زمینه‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی- حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، مشکلات دهان و دندان، پوست و مو و اختلال طیف اتیسم ارزیابی می‌شوند.

پورداود اظهار داشت:نوآموزان پس از انجام ارزیابی‌ها در پایگاه‌های سنجش برای انجام معاینات پزشکی تخصصی‌ تر به مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود ارجاع داده می‌شوند.

پورداود بیان کرد: هدف از اجرای طرح سنجش آگاهی یافتن والدین از وضعیت جسمانی فرزند خود، شناسایی نیازهای نوآموزان و مداخله بهنگام، پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت‌ها، پیشگیری از افت تحصیلی، ایجاد زمینه مناسب یادگیری و تعلیم و تربیت با توجه به تفاوت‌های فردی کودکان و ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به نوآموزان نیازمند است.

انتهای پیام/ب

ارزیابی 13 هزار نوآموز همدانی در طرح سنجش سلامت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.