سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای حفظ سلامتی‌تان از این خوراکی‌های گیاهی غافل نشوید!

فهرست‌های گوناگونی تا کنون درباره بهترین مواد خوراکی که سلامت انسان و نیازهای بدن او را تامین می‌کنند، منتشر شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همیشه گیاهان و خوراکی‌های گیاهی در راس این فهرست قرار داشته‌اند و این امر سبب شده است، تعداد زیادی از مردم به گیاهخواری روی آورند. در زیر یکی از این فهرست‌ها که توسط دویچه‌وله تهیه شده و حاوی خوراکی‌هایی است که نامشان کمتر شنیده شده، معرفی می‌شود.

میوه درخت نخل آسای

این درخت نخل ابتدا تنها در آمریکای جنوبی می‎روئید و به مرور به دیگر نقاط جهان نیز منتقل شد. گفته می‌شود برای کاهش وزن و رها شدن از چاقی موثر است و مانع پیری زودرس و چین و چروک پوست می‌شود. نخل آسای همچنین مانع روند اکسیداسیون در بدن می‌شود و ورزشکاران برای کسب انرژی آن را می‌خورند.

آوکادو

یکی از میوه‌های پرچرب است که باعث افزایش وزن نمی‌شود، زیرا که چربی‌های آن مملو از اسیدهای چرب اشباع‌نشده بوده و تاثیرات مثبتی روی سطح کلسترول در بدن افراد و قلب و سیستم عروقی آنها دارد. آوکادو همچنین مقدار قابل توجهی از ویتامین‌های مورد نیاز بدن را که برای پوست و سیستم عصبی مفید هستند را در خود دارد و ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها را نیز بالا می‌برد.

دانه‌های درخت روغن قلم

این دانه‌ها مملو از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 هستند و اقوام مایا و آزتک بیش از 5 هزار سال پیش این دانه‌های غنی را شناخته و مصرف می‌کردند. اگرچه طعم این خیلی خوشایند نیست ولی می‌توان آنها را روی خوراکی‌ها پاشید و یا اینکه مستقیما خورد.

میوه درخت دیوخار گرمسیری

این میوه کمتر شناخته شده سیستم ایمنی بدن و عضلات قلب را تقویت می‌کند و مصرف آن به بیماران دارای فشار خون تقویت می‌شود. میوه درخت دیوخار گرمسیری همچنین انرژی‌زاست و برای سلامتی پوست و چشم توصیه شده است.

کلم کالی

این گیاه به شکل سالاد و نوشیدنی در بازارهای آمریکا وجود دارد و از این رو در کل جهان شناخته شد. کلم کالی یک گیاه بسیار غنی است که ویتامین‌های متعددی در خود دارد و مصرف 100 گرم از آن نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می‌کند. مقدار قابل توجهی آهن و کلسیم نیز در کلم کالی موجود است.

بلوبری یا زغال اخته آبی، قاراگیله

این میوه از پر ویتامین‌ترین‌ها به شمار می‎رود که ویتامین‌های ضدالتهابی متعددی در خود دارد به‌طوری‌که یونانی‌ها و رومیان آن را برای درمان بسیاری از بیماری‌های روده‌ای به کار می‌گرفتند. بلوبری بر خلاف میوه درخت نخل آسای، کالری و چربی کمتری دارد و نشانه‌های پیری را به تاخیر می‌اندازد.

زنجبیل

زنجبیل داروی بسیار مفیدی برای بیماری‌های سیستم گوارشی است و مصرف آن روند خون‌رسانی به ارگان‌های بدن را تسریع می‌کند. زنجبیل در درمان التهابات روده‌ای و مخاط معده به کار می‌رود. علیرغم طعم گس آن به ویژه هنگامی که تازه باشد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

زردچوبه

از ادویه‌جات هندی است که از هزاران سال پیش تا کنون مورد استفاده بشر بوده است. مصرف زردچوبه به همراه غذا، هضم آن را آسان‌تر کرده و طعم غذا را بهتر می‌کند. علاوه بر این روند اکسیداسیون را متوقف کرده و در درمان بیماری‌های التهابی موثر است.

گردو

پزشکان به طور خلاصه می‌گویند کسی که می‌خواهد برای بدنش کار مفیدی بکند، بهتر است هر روز گردو بخورد. گردو دردهای ناشی از گرسنگی را کمتر کرده و برای قلب مفید است. گردو خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد و مانع بروز بیماری آلزایمر می‌شود. چربی‌های موجود در گردو به مانند چربی‌های موجود در آوکادو مفید هستند.

دانه‌های کینوآ

دانه‌های کینوآ از بهترین منابع پروتئینی به شمار می‌رود. گیاه کینوآ در آمریکای جنوبی رشد می‌کند و همه اسیدهای آمینه ضروری نه‌گانه و آنتی اکسیدان و مواد معدنی مختلف را در خود دارد.

منبع:العربیه

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.