سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مریم خلیفه سلطانی:

زندگی دوباره 6 نفر با اهدای اعضای دو مورد مرگ مغزی در استان اصفهان

مسؤول فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان از اهدای اعضای دو مورد مرگ مغزی در استان اصفهان به 6 بیمار نیازمند عضو در هفته جاری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مریم خلیفه سلطانی اظهار کرد: در هفته جاری با اهدای اعضای دو مورد مرگ مغزی در استان اصفهان، 6 بیمار نیازمند عضو از مرگ نجات یافتند، اعضای اهدایی این دو نفر کلیه‌ها و کبد بوده است و قلب هیچ‌کدام مناسب پیوند نبود.

وی افزود: خانم مجیده احمدی 41 ساله ساکن خوراسگان در بیمارستان الزهرا(س) بدلیل آسیب مغزی بستری بود که دچار مرگ مغزی شد و پس از اعلام رضایت خانواده و تایید مرگ مغزی و انجام مراحل قانونی در روز 31 تیرماه تحت عمل جراحی قرار گرفت و دو کلیه و کبد او اهدا شد، دو کلیه به دو خانم در بیمارستان خورشید و بیمارستان الزهرا(س) اصفهان پیوند زده شد و کبد به شیراز انتقال داده شد.

مسؤول فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان در ادامه گفت: آقای مرتضی فیروزی 41 ساله ساکن سمیرم در حادثه تصادف دچار خونریزی مغزی شدکه در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا به مرگ مغزی منجر شد، پس از اظهار رضایت خانواده و تایید مرگ مغزی، برای انجام مراحل قانونی  به بیمارستان الزهرا(س) اصفهان منتقل شد و در روز 2 مرداد ماه برای پیوند اعضا تحت عمل جراحی قرار گرفت، دو کلیه او در اصفهان و کبد به شیراز منتقل و اهدا خواهد شد.

ینا بر اعلام خلیفه سلطانی ، از ابتدای سال 97 تا به امروز 21 اهداکننده و 52 عضو اهدایی در استان اصفهان داشته‌ایم که کلیه و پس از آن کبد بیشترین عضو اهدایی است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.