سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

️تور‌های تابستانی ترفندی برای کلاهبرداری از شهروندان

رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: صدها سایت جعلی در حوزه گردشگری از سوی کلاهبرداران و مجرمان سایبری با اهداف مجرمانه طراحی و بارگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ️سرهنگ امين يادگارنژاد  رییس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به تعطیلات و بازار گرم تورهای تابستانی گفت: تعطیلات تابستان فرصتی مناسب برای سفر بوده و  افراد زیادی با مراجعه به سایت‌های مسافرتی اقدام به خرید تور‌های تابستانی مي كنند اما متاسفانه در زمان مراجعه به فرودگاه و یا مقصد مورد نظر از تقلبی بودن تور و شرکت مورد نظر آگاه می‌شوند.

وی افزود: ️کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت‌ها و یا صفحاتی جعلی در شبکه‌های اجتماعی ضمن معرفی خود به عنوان برگزار کننده تور مسافرتی و با معرفی امکانات زیاد با قیمت اندک کاربران را فریب داده و ‌مبالغی را از آنها می‌گیرند و با بزرگ نمایی تورهای مسافرتی خریدار را تطمیع تا از آنها  كلاهبرداري كنند.

وی تصریح کرد: ️شهروندان  بايد قبل از اینکه اقدام به ثبت نام در سایت  هاي گردشگري نکات امنیتی را مد نظر قرار داده و در زمان خرید و یا رزرو تور‌های تابستانی به مراکز دارای مجوز از سازمان گردشگری مراجعه و یا اگر قصد خرید اینترنتی دارند از واقعی بودن شرکت مورد نظر مطمئن حاصل  و تا جای امکان ‌آدرس و تلفن شرکت را دریافت و به صورت حضوری مراجعه كنند.

وی گفت : ️قبل از پرداخت وجه متن قرارداد را دقیق مطالعه کرده و درباره هتل و مکان اقامت که ذکر شده است به درستی تحقیق و در صورت امكان به صورت حضوری قرار داد منعقد تا در صورتی  كه خدمات با مفاد قرار داد مغایرت  داشته باشد امكان شكايت و رسيدگي وجود داشته باشد.


انتهای پیام/س

صدها سایت جعلی در حوزه گردشگری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.