سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم وزش باد شدید در سیستان وبلوچستان تااوایل هفته آینده

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان از تداوم وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا اوایل هفته آینده در اکثر نقاط استان خبرداد.

مرتضی فرجی درگفتگو با خبرنگار خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا اوایل هفته آینده در اکثر نقاط استان موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

فرجی افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده نگری هواشناسی و در ادامه وزش بادهای۱۲۰ روزه سیستان از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده در شهر‌های شمالی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تشدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرعت وزش باد طی این مدت در این مناطق ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود، افزود: طی این مدت در نقاط مستعد، طوفان گرد وخاک موجب کاهش شدید دید و اختلال در جاده‌های مواصلاتی می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طی این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار همراه با وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر رخ خواهد داد، گفت: در زمان طوفان در جاده‌های مواصلاتی استان به ویژه جاده «زاهدان – زابل»، «زاهدان- نهبندان»، «زابل- نهبندان»، «زاهدان- بم» و جاده «ایرانشهر-ریگان-بم» کاهش دید سبب کندی عبور و مرور و اختلال تردد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان مواج و متلاطم است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و دلگان با حداکثر دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بودند.

 

انتهای پیام/پ

وزش بادهای 120 روزه در سیستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.