سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر ایران در آلمان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وزارت خارجه نقش اصلی دیپلماسی اقتصادی را ایفا می‌کند/معاونت اقتصادی جایگزینی برای دستگاه‌ها نیست

ماجدی گفت: سفارتخانه‌ها می‌توانند بین وزارتخانه‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی هماهنگی ایجاد کنند، اما نقش اصلی را باید وزارت خارجه ایفا کند.

علی ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش سفارتخانه‌ها در آشنایی بخش خصوصی با بازار هدف در کشورهای مقصد، اظهار کرد: دیپلماسی اقتصادی مشخص است و باید ایجاد ارتباط کند به طوری که برخی از سفارتخانه‌ها از طریق دیپلماسی و معاونت اقتصادی وزارت خارجه باید یاد بگیرند چگونه با شرکت‌ها و دیگر وزارتخانه‌ها غیر از وزارت خارجه کار کنند.

بیشتر بخوانید:کارنامه نامشخص معاونت اقتصادی وزارت خارجه در دیپلماسی اقتصادی!

وی ادامه داد: سفارتخانه‌ها رابط هستند و می توانند بین وزارتخانه‌ها و شرکت‌های خارجی و همچنین وزارتخانه‌‌ها و شرکت‌های داخلی هماهنگی ایجاد کنند اما قاعدتا نقش اصلی در هماهنگی را باید وزارت خارجه ایفا کند.

ماجدی تصریح کرد: البته معاونت دیپلماسی -اقتصادی کار فروش نفت و یا پروژه‌هایی که در داخل کشور انجام می شود را عهده دار نیست لذا نباید این تصور شود کار اقتصادی معاونت اقتصادی جایگزینی برای دستگاه‌هاست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان با اشاره به اینکه این معاونت سابقه فعالیت داشته و البته چند سالی تعطیل و دوباره احیا شد، ادامه داد: البته ستاد روابط اقتصاد خارجی همواره وجود داشته است.

ماجدی با اشاره به برگزاری سمینار سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: برگزاری این سمینار دستگاه‌های مختلف را با معاونت اقتصادی آشنا کرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه این معاونت می‌تواند سفارتخانه ها را با نیازهای وزارتخانه‌های دیگر آشنا کند و آن سفارتخانه‌ها، سفیران و همکارانشان ظرفیت ها را در آن نقطه شناسایی کنند و همچنین میان برخی بانک‌ها و شرکت‌ها با دستگاه‌های مشابه در داخل کشور ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.