سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراهیمی مطرح کرد؛

معرفی دو واکسن جدید در بیستمین کنگره دامپزشکی

رئیس پنل بهداشت دام و طیور گفت: یکی از اقدامات خوب در این پنل معرفی دو واکسن جدید که یکی از آن ها مربوط به نوعی خاص از برونشیت عفونی است، بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه بیستمین کنگره دامپزشکی ایران و اولین نمایشگاه بین المللی ایران وت،محمد مجید ابراهیمی رئیس پنل بهداشت دام و طیور با بیان اینکه در کنگره ها پژوهشگران ماحصل تحقیقات خود را ارائه می کنند، اظهار کرد: بعضی از بیماری ها به صورت دوره ای و بعضی همیشگی و بر اساس نوع بیماری در دام ها و طیور مشکل ایجاد می کنند که به همین دلیل بعضی اوقات دستاوردهای جدید را برای پیشگیری و کنترل بیماری، همکاران متخصص ابداع کرده و نتایج آن را در پنل ها ارائه می دهند.

وی با اشاره به معرفی دو واکسن جدید در پنل بهداشت دام و طیور که یکی از آن ها مربوط به نوعی خاص از برونشیت عفونی است، افزود: زمانی که چنین واکسنی معرفی می شود، بیشتر در خصوص آن سوال ایجاد و اسناد و مدارک مربوط به اثر بررسی می شود. همچنین اگر نیاز به تحقیقات باشد، به طور مستمر صورت می گیرد.

ابراهیمی درباره تاثیر نمایشگاه تخصصی دامپزشکی و تکنولوژی های نوین(ایران وت) بر مردم و صنعت دامپزشکی، بیان کرد: با برگزاری همزمان نمایشگاه ایران وت با کنگره مجموعه ای از تجهیزات در زمینه پرورش دام و طیور وجود دارد و شرکت هایی در زمینه تولید آنتی بیوتیک  و تعدادی دیگر در زمینه مسائل آموزشی فعالیت دارند و برخی شرکت ها نیز واکسن های دام و طیور تولید می کنند که  تولیداتشان  در ایران و هم منطقه منحصر به فرد هستند.

به گفته وی موسسه رازی بیش از 60 فرآورده بیولوژیک تولید کرده که اغلب واکسن های دام و طیور در این موسسه است.

ابراهیمی درباره وضعیت دامپزشکی در ایران نسبت به کشورهای دیگر تشریح کرد: وضعیت دامپزشکی ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه بسیار خوب است و تنها در مقایسه با کشورهای پیشرفته اروپای غربی ممکن است مقداری نقصان داشته باشیم.

بیستمین کنگره دامپزشکی ایران و اولین نمایشگاه بین المللی ایران وت تا روز چهارشنبه سوم مرداد ماه در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

وضعیت دامپزشکی ایران در مقایسه با کشورهای منطقه مطلوب است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.