سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح عظیم رژیم صهیونیستی برای تقویت سامانه دفاع موشکی

بنابر اعلام رسانه‌های صهیونیستی، اسرائیل قصد دارد به منظور تقویت سامانه دفاع موشکی خود ۸ میلیارد دلار هزینه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رژیم صهیونیستی با صرف هزینه‌های هنگفت سامانه‌ دفاع موشکی خود را تقویت می‌کند.

آنگونه که وب‌سایت یدیعوت آحارانوت نوشت اسرائیل قصد دارد به منظور تقویت سامانه دفاع موشکی خود 8 میلیارد دلار هزینه کند. چنین هزینه‌ای بزرگترین هزینه در تاریخ برای اجرای یک برنامه نظامی است.

بنابر این گزارش، در پی افزایش تنش‌ها در مرزهای جنوبی و شمالی سرزمین‌های اشغالی، اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی هفته جاری برای تقویت سامانه دفاع موشکی، طرح بزرگی را تصویب کردند که بزرگترین برنامه نظامی ارتش این رژیم تاکنون است.

یدیعوت آحارانوت با بیان اینکه جزئیات این طرح محرمانه است افزود: زمان اجرای این برنامه 10 ساله است و قرار است سال 2019 آغاز و تا پایان 2028 به پایان برسد، در صورت اجرای این برنامه تمام آسمان مناطق تحت اشغال اسرائیل در برابر حمله موشکی محافظت می‌شود.

وب‌سایت دبکا فایل وابسته به محافل امنیتی اسرائیل در گزارش خود در تاریخ 11 تیرماه نوشت:‌ باتریهای ضدموشکی گنبد آهنین برای پوشش همزمان دو جبهه شمالی(جولان) و جنوبی (نوار غزه) کافی نیست و اگر مرکز سرزمین‌های اشغالی هدف حمله موشکی قرار گیرد باید شمار آنها افزایش یابد.

دبکافایل با اشاره به حملات راکتی گسترده اخیر گروه‌های مقاومت فلسطین افزود حماس در روزهای ۲۰ و ۲۷ ماه ژوئن (۳۰ خرداد و ۶ تیرماه) بیش از ۱۰۰ موشک و راکت را از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد. گرچه اعلام هشدارها و پناه‌ بردن افراد به پناه‌گاه‌ها شمار زخمی‌ها را کاهش داد، اما این مسئله را نیز روشن کرد که باتریهای گنبد آهنین در برابر حملات گسترده و سنگین راکتی کارایی ندارند.

این وب‌سایت صهیونیستی در خصوص ناکارآمدی سامانه دفاع موشکی اسرائیل در برابر حملات راکتی سنگین حماس نوشت: از آنجا که هم‌اکنون عملیات ارتش سوریه در مناطق جنوبی این کشور و مرزهای شمالی (جولان) در جریان است، بخش زیادی از سامانه دفاع موشکی به این منطقه منتقل شده است؛ به همین دلیل این سامانه در برابر حمله راکتی سنگین حماس کارایی نداشت. اگر مرکز اراضی اشغالی هدف حمله موشکی قرار گیرد این نقص سامانه دفاع موشکی خسارات جبران‌ناپذیری به بار خواهد آورد.

پیش‌تر نیز روزنامه عبری زبان معاریو در گزارش دوم ژوئن (۱۲ خرداد) خود به نقل از «گادی یارکنی»، شهردار عسقلان، از شهرک‌های مجاور نوار غزه نوشت شهرک‌های پشت نوار غزه از حملات راکتی فلسطینی‌ها رنج می‌برد و سامانه ضدموشکی گنبد آهنین قادر به مقابله کامل با این حملات نیست به طوری که برخی موشک‌ها به داخل شهرک‌های صهیونیست‌نشین اصابت می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.