سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رئیس جمهور نمی‌داند چه کسانی را جایگزین تیم اقتصادی خود کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شاید رئیس جمهور هم نمی‌داند چه کسی را می‌خواهد جایگزین تیم فعلی اقتصادی دولت کند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت و مجلس اراده‌ای برای ترمیم تیم اقتصادی کابینه دارند، اظهار کرد: مباحث زیادی در این رابطه در حال انجام شدن است و موضوع ترمیم کابینه به جد در مجلس و در برخی از فراکسیون‌ها و شورای مرکزی فراکسیون‌ها در حال بحث و بررسی است.

وی افزود: اینکه تیم اقتصادی دولت موفق نبوده است کسی در این موضوع شکی ندارد، کابینه با برنامه ریزی‌های جدید هم نمی‌تواند مشکلی را حل کند چرا که اگر می‌توانستند این کار را انجام دهند وضع اقتصاد بهبود پیدا می‌کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه باید تغییراتی در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود، تصریح کرد: هدف اصلی نمایندگان مجلس نهایت همکاری با دولت بوده است و رئیس جمهور باید فکر کند و ببیند چه کسی می‌تواند ایده خوب،‌ کار جهادی، توان بالا دارد و میتواند پای کار بایستد، سپس تیم اقتصادی دولت را انتخاب کند.

حاجی‌بابایی بیان کرد: اگر تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد نشد قطعا مجلس ورود کرده و جراحی‌هایی در کابینه ایجاد می‌کند.

وی به ایده دولت برای برون رفت از وضعیت فعلی اقتصاد اشاره کرد و افزود: دولت می‌خواهد بخشی از مشکلاتش را از طریق تفکیک وزارتخانه‌ها انجام دهد و با لایحه‌ای با قید دو فوریت که به مجلس ارائه کرده می‌خواهد وزارت کار را تفکیک کند تا از این طریق وزارتخانه‌ای که مربوط به اقتصاد و رفاه است را ایجاد کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مشخص است که چه کسانی جایگزین تیم اقتصادی دولت می‌شوند، اظهار کرد: فعلا مشخص نیست، چرا که هر روز نام یکی را می‌آورند، شاید خود رئیس جمهور هم نمی‌داند چه کسی را می‌خواهد جایگزین کند.

وی تاکید کرد: دولت نیاز به تغییر تیم اقتصادی خود دارد، البته این به معنای آن نیست که تیم فرهنگی و سیاسی دولت نیاز به بازسازی ندارد چرا که مشکلات زیادی زیر سر تیم های فرهنگی، سیاسی و آموزشی قرار دارد.

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درباره عملکرد تیم اقتصادی دولت گفت: به هر دلیلی تیم اقتصادی موفق نبوده است؛ وضعیت اشتغال، ارز، طلا، گرانی و عدالت در پرداخت ها برای کارکنان دست در دست هم داده اند تا بگویند تیم اقتصادی دولت موفق نبوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
کسانی که به درد مردم برسند