سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رادیو ترانک درکنار ستاد بحران استان کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از راه‌اندازی سیستم رادیویی ویژه بحران (رادیو ترانک) در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به اقدام معاونت عمرانی استانداری کرمان برای راه اندازی سیستم رادیویی ویژه بحران (رادیو ترانک) در استان کرمان گفت: وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات به منظور ساماندهی فضای رادیویی کشور راه اندازی سیستم رادیو ترانک را در دستور کار دارد که یکی از موارد پیش بینی شده در این سیستم، استفاده از آن در زمان بحران است که در این راستا تاکنون دو دکل مورد نیاز این سیستم نیز در سطح استان نصب شده است.

سعیدی گفت: استان کرمان استانی حادثه خیز است که به همین دلیل کالا‌های اساسی مورد نیاز همواره انبار‌های امدادی وجود داشته و نیرو‌ها و عوامل اجرائی نیز آمادگی مقابله با حوادث احتمالی را دارند تاکید کرد: دستگاه‌های عضو مدیریت بحران از جمله هلال احمر، اورژانس و علوم پزشکی تجارب و توانمندی‌های خوبی دارند که در زمان بروز حادثه می‌توانند به خوبی خدمات امدادی، درمانی و ... را ارائه دهند.

سعیدی یادآور شد: در زمان بروز این زمین لرزه مشکل ارتباطی نداشته ایم و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زیرساخت‌های مناسبی را برای زمان بحران تامین کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اقدام معاونت عمرانی استانداری کرمان برای راه اندازی سیستم رادیویی ویژه بحران (رادیو ترانک) در استان کرمان بیان کرد: وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات به منظور ساماندهی فضای رادیویی کشور راه اندازی سیستم رادیو ترانک را در دستور کار دارد که یکی از موارد پیش بینی شده در این سیستم، استفاده از آن در زمان بحران است که در این راستا تاکنون دو دکل مورد نیاز این سیستم نیز در سطح استان نصب شده است.

وی تصریح کرد: سیستم رادیوترانک در چهار استان کرمان، کرمانشاه، خوزستان و مازندران به عنوان پایلوت اجرایی می‌شود و در این سیستم از هیچ اعتبار و بودجه دولتی هزینه نمی‌شود، زیرا مجری پروژه تامین زیرساخت، نصب، تجهیز و نگهداری تجهیزات را انجام می‌دهد و به صورت سالانه از بهره برداران آبونمان سالانه دریافت می‌کند.

سعیدی بیان کرد: بهتر است مردم در زمان بروز بحران به جای استفاده از شبکه تلفن همراه با استفاده از پیامک یا تلفن ثابت از وضعیت خانواده و اطرافیان خود مطلع شوند تا از بروز اختلالات احتمالی در سامانه‌های ارتباطی همراه پیشگیری شود.

انتهای پیام/ی

در زمان حادثه از تلفن ثابت برای ارتباط استفاده کنید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.