سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه

پرورش اسب می تواند هسته رشد فعالیت های گردشگری منطقه شود

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه گفت: پتانسیل بسیار خوبی در بخش راه اندازی خوشه کسب و کارهای نوآورانه اسب اصیل کرد دارد و می توانیم دراستان ثروت آفرینی کنیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه بهرام بادکو رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های استان در ایجاد کسب و کارهای نوپا و در جهت کاهش مشکل بیکاری استان استفاده کنیم گفت : جهاددانشگاهی استان از نشست های صاحب نظران در مباحث توسعه ای و کارهای نواورانه حمایت می کند .

وی در ادامه با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه پتانسیل بسیار خوبی در بخش راه اندازی خوشه کسب و کارهای نوآورانه اسب اصیل کرد دارد، افزود: با حمایت همه صنایع بالا دستی و پایین دستی این خوشه می توانیم دراستان ثروت آفرینی کنیم .

معصومه خان احمدی سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به اینکه تشکیل خوشه کسب و کارهای نوآورانه اسب اصیل کرد یکی از ضرورت ها و مزیت های منطقه ای در استان است ، گفت:در اسناد و برنامه های توسعه استان کرمانشاه یکی از دو قابلیت مهم استان در زیر بخش دام و طیور پرورش و نگهداری اسب اصیل کرد است .

وی ادامه داد: یکی از فرصت های مهم سرمایه گذاری بخش کشاورزی استان پرورش و اصلاح اسب اصیل کرمانشاه است.

خان احمدی در ادامه با بیان اینکه اسب نژاد کرددر غرب ایران علیرغم تاریخ چند هزار ساله در گمنامی است و به دنیا معرفی نشده است ، گفت: اسب به عنوان یک صنعت درآمد زا و اشتغالزا می تواند در استان مطرح باشد .

وی تصریح کرد: پرورش اسب می تواند بعنوان یک صنعت استراتژیک و تخصصی منطقه ای بهنوان هسته رشد فعالیت های گردشگری در منطقه نمود یابد .

سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه مراکز رشد از طرح های فناورانه در مراکز رشد تکنولوژیکی و از کسب و کارهای نوآورانه مبتنی بر مزیت های استان حمایت می کند، گفت:بر همین اساس از کسب و کارهای نو آورانه حمایت می کنیم .

خان احمدی صنایع بالا دستی و پایین دستی مرتبط با این حوزه را قابل توجه دانست و گفت:تشکیل خوشه کسب و کارهای نوآورانه اسب اصیل کرد در استان می تواند فرصت هایی نظیر راه اندازی رشته های مرنبط با حوزه اسب در مراکز آموزش عالی ، راه اندازی باشگاه سوارکاری ، توسعه خدمات دامپزشکی و کلینیک درمانی اسب، راه اندازی مرکز نعل بندی ، راه اندازی مراکز سراجی ، تولید تجهیزات و لوازم مورد نیازجانبی ، توریست گردشگری و دهها مورد دیگر برای استان ایجاد کند .

وی درپایان خاطر نشان کرد:آمادگی داریم دبیرخانه متمرکز خوشه کسب و کارهای نوآورانه اسب اصیل کرد استان در پارک علم و فناوری کرمانشاه تشکیل شود .

انتهای پیام/ز

 

تشکیل دبیرخانه متمرکز خوشه کسب و کارهای نوآورانه اسب اصیل کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.