سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح مدیریت تلفیقی کنترل آفت پسیل پسته در استان کرمان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت::طرح مدیریت تلفیقی کنترل آفت پسیل پسته در ۷ شهرستان و در سطح ۲۰ هزار هکتار در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، طاهری مدیر حفظ نباتات  سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: طرح مدیریت تلفیقی کنترل آفت پسیل پسته برای یک دوره یک ساله بعد از برداشت، از آذر ماه تا آذرماه سال آینده برنامه ریزی شده است.

وی بیان داشت: در این طرح روش‌های مختلف شامل شخم ویخ آب زمستانه، نصب کارت‌های زرد در زمستان برای جذب نسل زمستان گذران پسیل، تغذیه و کوددهی مناسب و ... ارائه گردیده است

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت:برای ترویج طرح مدیریت تلفیقی کنترل آفت پسیل پسته، این طرح از آذر ماه سال ۹۶ در شهرستان‌های رفسنجان، سیرجان، کرمان، زرند، انار، شهربابک و راور در سطح ۲۰۰۰۰ هکتار آغاز گردید و تا آذر ماه ۹۷ ادامه خواهد یافت.

وی بیان داشت: در این طرح از روش‌های مختلف شامل آموزش کشاورزان با استفاده از بروشور‌های ترویجی، کلاس‌های آموزشی ترویجی، اطلاعیه‌ها و پیامک‌های آموزشی، نصب کارت‌های زرد در زمستان برای جذب نسل زمستان گذران پسیل، انجام شخم با سطح ۷۱۳۰ هکتار، یخ آب زمستانه با سطح ۵۶۵۳ هکتار و تغذیه و کوددهی استفاده گردیده است.

طاهری اظهار کرد: از اواخر اردیبهشت ماه با مساعد شدن شرایط آب و هوایی برای رشد و تکثیر آفت، در بعضی از مناطق مبارزه شیمیایی با نظر کارشناسان حفظ نباتات و با سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات در حال انجام می‌باشد.

انتهای پیام/ی

برای کنترل پسیل پسته انجام یک برنامه یک ساله مبارزه تلفیقی ضرورت دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.