سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلاح و نوسازی باغات میوه‌های گرمسیری در چابهار

مدیرجهاد کشاورزی چابهار گفت: ۲۹۰ هکتار از باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری این شهرستان نوسازی شد.

غلامحسین بامبری مدیرجهاد کشاورزی چابهار در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  ۲۹۰ هکتار از باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری این شهرستان به منظور ارتقاء کمی و کیفی محصولات و استفاده حداکثری از منابع موجود اصلاح و نوسازی شد.

وی اظهار داشت: این طرح با تامین اعتبار لازم از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب از سال گذشته تا کنون به مرحله اجرا درآمده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در مجموع ۲۹۰ هکتار از باغات گرمسیری و نیمه گرمسیری چابهار عملیات اصلاح، تغذیه و توسعه باغات جدید در راستای اصلاح الگوی کشت صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: برای ارتقاء شاخص‌های مکانیزاسیون تامین ادوات و ماشین آلات از جمله دستگاه هرس پنوماتیک، سرشاخه خردکن درختان، دستگاه خردکن بوته‌های موز برای تهیه کمپوست نیز تأمین شده است.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح را ۲۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزایش این کار سبب افزایش تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان خواهد شد.

بامبری با بیان اینکه توجه به بخش کشاورزی سبب افزایش تولید ملی می‌شود، خاطرنشان کرد: چابهار با توجه به آب و هوای مساعد می‌تواند به قطب کشاورزی در زمینه تولید انواع محصولات سبزی و صیفی، گرمسیری و نیمه گرمسیری تبدیل شود.

وی ادامه داد: در سال‌های خوب آبی بیش از ۲۴ هزار نفر در بخش کشاورزی شهرستان چابهار مشغول بکار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار برداشت ۹۰۰ تن محصولات زراعی، سبزی، صیفی جات فصلی و خارج از فصل و افزون بر ۸۰ هزار تن انواع محصولات پر ارزش و متنوع باغی را بخشی از ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان بر شمرد.

انتهای پیام/گ

نوسازی باغات میوه در چابهار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.