سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: با تصویب شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت:در روزهای گذشته در نشستی که با حضور پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تهران برگزار شد ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته معرفی و اعلام شد.

شنبه زاده اضافه کرد: گلیم نقش برجسته مهم ترین و شاخص ترین صنعت دستی استان ایلام است و با توجه به شاخص هایی از جمله پیشنیه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت به عنوان شهر ملی انتخاب شده است.

وی افزود: انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته مقدمه ای برای انتخاب به عنوان شهر جهانی در آینده است و باید اقدامات لازم در زمینه جهانی شدن گلیم نقش برجسته ایلام انجام شود.

شنبه زاده اظهار کرد: با انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته از این پس باید فعالیت های گسترده ای در راستای تولید، توزیع، تکمیل زنجیره تولید و همچنین معرفی بیشتر این صنعت بومی استان انجام شود.

وی گفت:انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته نقش مهمی در جذب گردشگر و رونق صنایع دستی استان و همچنین معرفی بیشتر این صنعت در سطح ملی و جهانی دارد.

انتهای پیام/اس

 

 

گلیم نقش برجسته ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.