سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثیر بخور اکالیپتوس در پیشگیری از عفونت ریوی

معاونت تحقیقات و فنآوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه گفت : بخور اکالیپتوس در پیشگیری از عفونت ریوی وابسته به تهویه مکانیکی در بیماران بخش مراقبت های ویژه تاثیر بسیاری دارد.

رسول کاویان نژاد معاونت تحقیقات و فنآوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاهگفت : بر پایه نتایجی که از اجرای طرح " تاثیر بخور اکالیپتوس در پیشگیری از عفونت ریوی وابسته به تهویه مکانیکی در بیماران بخش مراقبت های ویژه " حاصل شد بخور اکالیپتوس می تواند از عفونت ریوی وابسته به تهویه مکانیکی در بیماران بخش مراقبت های ویژه پیشگیری کند.

وی گفت : براساس این مطالعه استفاده از گیاهان دارویی به شکل بخور( گیاه اکالیپتوس) کاهش میزان بروز عفونت های ریوی در بیماران تحت تهویه مکانیکی را نشان داد.

کاویان نژاد افزود : با توجه به اینکه گیاه اکالیپتوس دارای خواص آنتی بیوتیکی است ، هدف از این پژوهش بررسی اثرات بخور اکالیپتوس در پیشگیری از پنومونی در بیماران لوله تراشه تحت ونتیلاتور در بخش مراقبت­های ویژه است.

وی افزود : کمتر از آنتی بیوتیک ها و عوارض آنها می تواند تحقیقات و کاربرد بیشتر استفاده از این نوع گیاهان را بیشتر مد نظر قرار دهد.

گفتنی است پنومونی وابسته به ونتیلاتور یک عارضه­ شایع، جدی و پر هزینه در بخش­های مراقبت ویژه که رتبه اول عفونت­های بیمارستانی را به خود اختصاص می­دهد لذا مداخلات و مراقبت­های لازم جهت پیشگیری از آن لازم و ضروری به نظر می­رسد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

گیاه اکالیپتوس دارای خواص آنتی بیوتیکی است

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.