سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چربی‌های مناسب برای بیماران قلبی

توجه به نوع روغن مورد استفاده برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی ضرورت دارد.

سیاوش باباجعفری عضو هیات علمی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با بیان اینکه توجه به نوع روغن مورد استفاده برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی ضرورت دارد، ادامه داد: دریافت چربی در رژیم غذایی موجب تامین انرژی بدن، تامین اسید‌های چرب ضروری و ویتامین‌های محلول در چربی می‌شود.

وی گفت: میزان دریافت چربی برای افراد مختلف و در دوران‌های مختلف زندگی، تغییر می‌کند.

باباجعفری افزود: روغن مغز‌های خام همچون بادام و گردو، روغن زیتون و کنجد از نوع بکر و فرابکر، روغن سویا و روغن کانولا یا کلزا، از بهترین روغن‌های انتخابی برای همه افراد، بویژه بیماران قلبی است.

سیاوش باباجعفری اضافه کرد: بعضی چربی‌ها شامل روغن‌های نباتی جامد و چربی‌های حیوانی مانند پیه، دنبه و کره، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند.

وی بیان کرد: چربی‌های حیوانی همچنین در مواد غذایی همچون گوشت، دل، جگر، قلوه، مغز، کله پاچه، سرشیر، خامه، شیر، ماست و پنیر پرچرب وجود دارد.

این عضو هیات علمی دانشکده تغذیه و علوم غذایی تصریح کرد: لازم است بکوشیم در تهیه غذا، میزان روغن را کاهش داده و مصرف غذاها، شیرینی‌ها و تنقلاتی را که دارای چربی زیادی هستند، به کمترین میزان ممکن برسانیم.

انتهای پیام/ن

چربی های مفید برای بیماران قلبی

برچسب ها: درمان ، تغذیه و دارو ، غذا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
تو رو خدا برای بابام دعا کنید تازه از سی سی یو مرخص شده ،این مطلب خیلی خوب بود خدا خیرتون بده