سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین رویداد استارتاپی شمال شرق کشور در فردوس

اولین رویداد استارتاپی شمال شرق کشور امروز در فردوس برگزار شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس،طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت:اهمیت حمایت از شرکت های دانش بنیان و نخبگان، کمتر از مدرسه سازی و بیمارستان سازی نیست و برگزاری رویدادهای استارتاپی فصل جدیدی در توسعه خراسان جنوبی است.

 

وی افزود:توسعه شرکت‌های دانش‌ بنیان در کشور و امتیازاتی که مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم برای شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی کرده است، نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی دارد.

 

امیرحسنخانی گفت:کسب و کار دانش بنیان اگر چه ریسک و خطرپذیری بیشتری دارد اما تولید ثروت بیشتری را نیز به دنبال دارد و می‌تواند به ویژه در استان خراسان جنوبی اشتغال پایدار ایجاد کند .

 

نماینده مردم فردوس،طبس،بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی افزود:برای جذب سرمایه گذار و نیروهای تأثیرگذار در استان و شهرهایی چون فردوس، طبس، بشرویه و سرایان باید امکانات و خدماتی را نیز برای حضور آنها فراهم کنیم که از جمله آن فرودگاه و راه آهن است.

 

اسماعیلی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت:خراسان جنوبی استعدادهای علمی و نیروی انسانی خوبی دارد و مردم این استان با وجود همه محدودیت‌ها از روحیه سخت کوشی برخوردار هستند و رتبه‌های ممتاز دانشگاهی و همچنین جایگاه های برتر را در رقابت‌های مختلف علمی کسب می کنند.

 

وی برگزاری رویدادهای استارتاپی در اشتغال زایی و رفع محرومیت را مؤثر دانست و افزود:امید است این رویداد در سایر شهر های استان نیز برگزار شود.

 

اسلام‌پناه مسئول برگزاری نخستین استارتاپ شمال شرق کشور در فردوس نیز با اشاره به اینکه تعداد ۴۳۹ طرح و ایده به این رویداد ارسال شده است،افزود:۶ طرح و ایده به مرحله ارزیابی راه یافت که پس از ارائه طرح ها، ۳ طرح برگزیده و در کمترین زمان ممکن سرمایه گذاری در این طرح ها آغاز می‌شود.

 

وی تولید گیاهان دارویی در مناطق گرم و خشک، ارتباطات و فناوری اطلاعات، روش ها و رویکردهای نوین و پایدار در بیابان زدایی، دامپروری، کشت های زراعی، باغی، گلخانه‌ای و زینتی، مدیریت بحران آب در کشاورزی، مدیریت کنترل آفات و بیماری های کشاورزی در منطقه، انرژی های تجدیدپذیر و اولویت دار و اکوتوریسم را از جمله محورهای استارت آپ لیدکوتک در فردوس عنوان کرد.

انتهای پیام/غ

اولین رویداد استارتاپی شمال شرق کشور در فردوس برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.