او ادامه داد: تبلیغات محیطی به این شکل نیست که فدراسیون و سازمان لیگ به صورت مستقیم وارد آن شوند. در واقع باید با یک واسطه این کار را انجام دهند. فدراسیون ، متولی فوتبال مملکت است. تبلیغات محیطی باید آئین نامه خاصی داشته باشد تا از بخشهای مختلف کشور در آن دخالت کنند. باید نمایندگانی از ورزشگاه آزادی و فدراسیون فوتبال با نظارت مستقیم دبیر کل فدراسیون در این موضوع فعالیت کنند. از طرفی به دلیل دولتی بودن فوتبالمان باید نمایندهای از وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز هم در بحث تبلیغات محیطی صاحب نظر باشند. پیش از انجام شدن تبلیغات محیطی هم باید افرادی که در حوزه تبلیغات فعال هستند به فوتبال معرفی شوند. درست نیست صبح که از خواب بلند شدیم ناگهان یادمان بیفتد دنبال درآمدزایی برای فوتبال از راه تبلیغات محیطی برویم.
رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درمورد اینکه چرا به جای واریز بیشتر درآمدهای تبلیغات محیطی به حساب سازمان لیگ، این درآمدها در اختیار مجری تبلیغات محیطی قرار میگیرد، گفت: این موضوع کاملا درست است. مشخص نیست اجرای تبلیغات محیطی در سالهای اخیر با چه هزینهای به چه افرادی واگذار شده است، اما واضح است این امر به افرادی تحویل داده میشود که مسئولان فوتبال ایران میخواهند. به هر حال باید درآمدهای به حق فوتبال تامین شود تا هم فدراسیون و هم باشگاهها از آن بهره ببرند.
انتهای پیام/