سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عابدینی: درآمد تبلیغات محیطی لیگ برتر به همه به غیراز باشگاه‌ها می‌رسد

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: از درآمد تبلیغات محیطی لیگ برتر همه به غیراز باشگاه‌ها سهم می‌برند.

امیر عابدینی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ارزیابی اش از عملکرد سال‌های اخیر سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در بحث تبلیغات محیطی رقابت‌های لیگ برتر بیان کرد: از لحاظ مسائل اقتصادی کشور ما دچار بحران شده است که می‌توانیم دلایل مختلفی برای آن بشماریم. یکی از این دلایل، تقابل برخی کشور‌ها با جمهوری اسلامی ایران و علاقه نداشتن به ما است. آیا خودمان، خودمان را دوست داریم؟ بیش از اینکه دیگران با ما دشمن باشند، خودمان دشمن خودمان هستیم. نبود کارایی، مدیریت، انتخاب ها، انتصاب ها، تصمیم‌های اشتباه، بهینه نکردن سیستم ها، هدایت نکردن آکادمیک و نبود تصمیمات منطقی سبب گرفتاری ما در بخش اقتصادی شده است.

او ادامه داد: در این شرایط وخیم اقتصادی، فوتبال هم دچار مشکل می‌شود. در وضعیت موجود نمی‌توانیم خودمان را با سطح یک جهان مقایسه کنیم. اگر میزان دستمزد علیرضا فغانی در رقابت‌های لیگ برتر (۶۰۰ هزار تومان- ۶۰ یورو) با جام جهانی (۴۰ هزار یورو) مقایسه کنیم، متوجه فاصله عمیق فوتبال ایران و جهان می‌شویم. منابع درآمدزایی باشگاه‌ها و تیم‌ ملی تعریف مشخصی دارد. تیم‌های ملی در چارچوب کنفدراسیون‌ها قرار می‌گیرند و به آن صورت نمی‌توانند درآمدزایی کنند، اما تیم‌های باشگاهی درآمدزایی مستقلی دارند.

مسئول سابق امور بازاریابی فدراسیون فوتبال افزود: رقابت‌های باشگاهی زیرنظر اتحادیه یا سازمان لیگ برگزار می‌شود. در هر ۲ شکل باشگاه‌ها از تبلیغات عمومی فوتبال مانند تبلیغات محیطی، پخش تلویزیونی، ترانسفر بازیکنان، برندسازی برای کلیت فوتبال، تبلیغ لوگو خودشان و بلیت فروشی سهیم هستند. تبلیغات محیطی در اتحادیه لیگ تعریف دارد. به صورت مثال این اتحادیه با یک شرکت ۱۸۰ میلیون یورو قرارداد می‌بندد و این درآمد را براساس جایگاه تیم‌ها بین آن‌ها تقسیم می‌کند. با این وجود در ایران همه از تبلیغات محیطی سهم می‌برند به جز باشگاه ها. از درآمد تبلیغات محیطی لیگ برتر بیشترین سهم به هزینه‌های فوتبال اختصاص می‌یابد و کمترین سهم در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گیرد. در حقیقت بار هزینه‌های فوتبال به جای اینکه روی دوش مجری تبلیغات محیطی و برند‌ها بیفتد به باشگاه‌ها می‌رسد. متاسفانه به تازگی باشگاه‌های ما از ترانسفر بازیکنان هم سهمی نمی‌برند.

عابدینی درباره اینکه چگونه مجریان تبلیغات محیطی بازی‌های لیگ برتر بیش از اینکه به فکر درآمدزایی برای فوتبال باشند، دنبال کسب منافع خودشان هستند، گفت: این به کارایی نداشتن، مدیریت بلد نبودن تخصص نداشتن مدیران ما باز می گردد. به صورت مثال فردی با در اختیار داشتن مدرک کارشناسی کشاورزی را در پست فردی قرار می‌دهیم که باید مدرک مهندسی مکانیک داشته باشد. این امر منجر به کلاه رفتن سر تیم‌ها و فوتبالیست‌ها می‌شود. باید بضاعتمان را تقویت کرده و همانگونه که از داوری و بازیکنانمان محافظت می‌کنیم، مراقب درآمدهایمان هم باشیم. اگر این کار را انجام دهیم، شرایط متفاوت می‌شود و می‌توانیم حقمان را بگیریم.


بیشتر بخوانید: طلب ۵۷ میلیارد تومانی سازمان لیگ از شرکت تبلیغات محیطی


رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در مورد خسارت‌های هنگفتی که از درآمد‌های تبلیغات محیطی در سال‌های اخیر به سازمان لیگ تحمیل شده است، اظهار داشت: سازمان لیگ باید آمار مستندی نسبت به درآمدزایی خود از تبلیغات محیطی در فصل گذشته ارائه دهد در غیر این صورت دچار مشکل می‌شود. آیا می‌توانید در فروشگاه‌های ایرانی پیراهن تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را پیدا کنید؟ زمانیکه همه چیز انحصاری است و هیچ موضوعی شفاف بیان نمی‌شود چنین مسائلی هم پیش می‌آید.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از تبلیغات محیطی لیگ برتر فوتبال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.