سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی خبر داد؛

١١٠ مصوبه دستاورد سفر وزیر کشور به سیستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ١١٠ مصوبه دستاورد و حاصل سفر وزیر کشور به منطقه سیستان در قالب یک توافقنامه از سوی دفتر رئيس جمهور به ١٨ وزارتخانه ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، به نقل از روابط عمومی استانداری ، ظهر امروز جلسه پیگیری مصوبات سفر رحمانی فضلی وزیر کشور به ریاست علیرضا نورا سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیران مربوطه در استانداری برگزار شد.

علیرضا نورا سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در این جلسه گفت: ١١٠ مصوبه دستاورد و حاصل سفر وزیر کشور به منطقه سیستان در قالب یک توافقنامه از سوی دفتر رئیس جمهور به ١٨ وزارت خانه ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: سفر وزیر کشور و هیات همراه در ١٧ تیرماه به منطقه سیستان در واقع ترکیبی از حضور هیئت دولت در منطقه سیستان بود چراکه در این سفر معاونین وزرا نیز به همراه ایشان در منطقه حضور پیدا کردند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود: با توجه به مسائل و مشکلات منطقه سیستان و دستور مقام معظم رهبری و همچنین نگاه ویژه دولت برای رسیدگی به مشکلات موجود و وضعیت معیشتی استان سفر وزیر کشور و هیات همراه به منطقه انجام گرفت تا با بازدید میدانی از نزدیک بر مشکلات حاکم بر منطقه رسیدگی داشته باشند.

وی گفت: قبل ازسفر وزیر کشور مسائل و چالش‌های منطقه سیستان طی جلساتی با دستگاههای اجرایی بررسی و جمع بندی و در قالب بسته به مرکز اعلام شد و متعاقب آن وزیر کشور با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونین وزرا و جمعی از مدیران استان در منطقه حضور پیدا کردند و پیشنهادات استان در جلساتی که ترکیبی از مقامات عالی کشور و استانی بود قرار گرفت و نهایتا برخی از این پیشنهادات حذف و برخی مورد قبول واقع شد و جمع‌بندی پیشنهادات در قالب یک بسته از طریق وزیر کشور به ریاست جمهوری ارسال شد.

نورا ادامه داد: بسته پیشنهادی استان با دستور رییس جمهور به عنوان توافقنامه در قالب ١١٠ مصوبه به ١٨ وزارت خانه و سازمان ارجاع شد و هر وزارتخانه موظف شده است برابر آنچه که برای آن وزارتخانه مصوب شده پیگیری لازم را به عمل آورد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد: این توافقنامه به استانداری نیز ارسال شده و براساس آن دستگاه‌های اجرایی موظف به پیگیری از طریق وزارتخانه‌های مربوطه شده‌اند.

نورا در ادامه بر لزوم پیگیری مستمر و بی‌وقفه مصوبات از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: رییس جمهور در دستوری جداگانه بر انجام مشابه این اقدام برای منطقه بلوچستان نیز تاکید کرده است که بر این اساس دستگاههای اجرایی موظفند چالشها و مشکلات منطقه بلوچستان را در کوتاه ترین زمان جمع بندی و طرح‌های پیشنهادی را در قالب برنامه‌های کوتاه مدت میان‌مدت و بلند مدت برای جمع‌بندی و به استانداری ارائه دهند.

وی افزود: به دنبال جمع‌بندی چالش‌ها و ارائه طرح‌های لازم سفر مسؤولین ارشد کشور را در منطقه بلوچستان خواهیم داشت.

انتهای پیام/س

دستاورد مصوبات سفر وزیر کشور به زاهدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.