سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهکارهای خانگی صرفه‌جویی در مصرف آب ‌

کانال ریحانه از کاناهای دفتر رهبری که مخاطبش بیشتر شامل بانوان می‌شود با انتشار مطلبی به راهکارهای خانگی صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کانال ریحانه که وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌‌ای است و بیشتر به مسایل زن و خانواده از نگاه رهبر انقلاب میپردازد، به تازگی و در شرایط فعلی که کشور ما با بحران کم‌آبی مواجه شده است مطلبی کوتاه در خصوص راهکارهای خانگی صرفه جویی در مصرف آب را منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید.

همه‌ی ما خانم‌ها خودمان می‌دانیم تا چه اندازه در مدیریت مصرف خانواده اثرگذار هستیم و چگونه می‌توانیم با کمی تفکر، برنامه‌ریزی و خلاقیت از بالا رفتن هزینه‌ها و اسراف جلوگیری کنیم. این روزها کمبود آب مسئله‌ و دغدغه‌ی همه‌ ماست. اما اینکه به‌غیراز راه‌کارهای کلیشه‌ای و تکراری از چه راه‌هایی می‌توانیم در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم، موضوع این یادداشت است:

‌ذهنیت‌تان را در مورد نظافت منزل تغییر دهید. بسیاری از مواردی که در خانه‌تان نیاز به نظافت دارند، بدون شستشو و با دستمال و شوینده‌ها نیز تمیز و پاک می‌شوند. مثل تمیز کردن روشویی یا سینک ظرف‌شویی که با یک دستمال و کمی مواد پاک‌کننده به‌راحتی تمیز می‌شوند.
زمانی که نیاز به آب گرم دارید و شیر آب را باز می‌گذارید تا آب گرم شود، یک کاسه یا تشت زیر شیر آب قرار دهید و از آب جمع‌آوری‌شده برای شستشوی سرویس‌های بهداشتی، سبزی و میوه یا آبیاری گلدان‌ها استفاده کنید. با قرار دادن یک بطری آب‌معدنی در مخزن‌های آب (فلاش تانک‌ها)، حجم آب درون آن‌ها را کم کنید.

اگر در شهر محل زندگی شما باران زیادی می‌بارد، بارانی که از ناودان‌ها سرازیر می‌شود را در ظرف یا تشتی جهت شستن ماشین، آبیاری باغچه و گلدان‌ها جمع‌آوری کنید.  آب باقی‌مانده در قمقمه بچه‌ها یا لیوان را دور نریزید و از آن استفاده کنید. به همسرتان کمک کنید تا ماشینش را با دستمال و یک سطل آب ( آبی که یک‌بار استفاده‌شده مانند آبی که با آن میوه و سبزی شسته‌اید) و شیشه‌شور تمیز کند.

‌ تا حد امکان بالکن، پارکینگ و حیاط را نشویید و به جارو و تی زدن اکتفا کنید اما اگر کولرگازی دارید، از آب بازیافتی آن جهت شستن ماشین، بالکن، پارکینگ و حیاط استفاده کنید. یک خروجی آب از روشویی به مخزن سیفون توالت وصل کنید تا آب شرب و تصفیه‌شده، مستقیم خرج سیفون توالت نشود.

به‌جای اینکه شیر آب ظرف‌شویی را باز بگذارید تا آب داغ شود و چربی ظروف را بگیرد، از آب داغ باقی‌مانده در کتری و سماور استفاده کنید و آن را روی ظروف کثیف بریزید. لیوان مخصوص به خودتان را داشته باشید. در این حالت کمتر نیاز به شستشوی لیوان‌ها دارید. از شیرهای استاندارد که تأثیر قابل‌توجهی در کاهش مصرف آب دارند،برای حمام و آشپزخانه استفاده کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
لباسشوييم يه جوري باهاش كار كنن كه قبل از آبكشي اول خوب لباس رو آبگيري كنه تا همه كفاش بره بعد آبكشي كنن تا با كمترين آب كفاش بره موقع ظرفشستنم مايع ظرفشويي زيادي نزنن كه بعد مجبور بشن كلي آب مصرف كنن تا ليزي ظرف بره