سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان خودرو الزامی است

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان خودرو را الزامی دانست و گفت: علت اصلی فوت قربانیان در تصادفات ، ورود ضربه به سر بوده است.

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، محمد حیدری رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: مسئولیت عدم استفاده سرنشینان خودرو‌های شخصی و حتی خودرو‌های مسافربر عمومی از کمربند ایمنی با رانندگان است.

وی ادامه داد: رانندگان علاوه بر اینکه خود موظف هستند کمربند ایمنی را ببندند، باید پاسخگوی نبستن کمربند سرنشنان و مسافران در برابر جریمه ۶۰۰ هزار ریالی پلیس نیز باشند.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: بستن کمربند ایمنی در تردد‌های برون شهری که میانگین سرعت خودرو‌ها بیشتر است، از راننده و مسافران در برابر خطرات احتمالی محافظت می‌کند.

رئیس پلیس راه استان ادامه داد: متاسفانه به آن اندازه که رانندگان خودرو‌ها از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند سرنشینان و مسافران خودرو‌ها به قضیه اهمیت چندانی نمی‌دهند درحالی که هم سرنشنان ردیف عقب و هم سرنشینان جلو به مراتب بیشتر از رانندگان دچار ضربات مغزی و شکستگی‌ها و جراحات منجر به خونریزی شده اند.

وی افزود: بسیاری از مردم تصور می‌کنند اگر در حین وقوع حادثه راننده و سرنشین جلو به شیشه، داشبورد و فرمان برخورد می‌کنند، سرنشینان ردیف عقب به پشتی نرم صندلی‌های جلو برخورد خواهند کرد که خطر چندانی ندارد، اما بررسی‌ها و آزمایش‌های فنی نشان می‌دهد در لحظه پرتاب شدن، این پشتی‌ها سخت‌تر از دیوار بتونی خواهند بود.

انتهای پیام/ف

الزامی بودن بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان خودرو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.