سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس فرودگاه‌ های آذربایجان شرقی ؛

حجاج از به همراه داشتن داروهای ممنوعه پرهیز کنند

رئیس پلیس فرودگاه‌ های آذربایجان شرقی، از حجاج خواست از همراه داشتن داروهای ممنوعه هنگام عزیمت به حج به شدت پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سرهنگ خضرلو رئیس پلیس فرودگاه‌ های آذربایجان شرقی،در نشست خبری در تبریز گفت : قرص متادون 5 و 20 میلی گرم، آمپول پتیدین 50 لزوم پرهیز حجاج از به همراه داشتن داروهای ممنوعه و 100 میلی‌گرم، آمپول مرفین 10 میلی گرم، شربت مادون، قرص هیدرومرفین 2 میلی‌گرم، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول 50 و 100 میلی‌گرم، آمپول ترامادول 50 میلی‌گرم، شربت اکسپکتورانت کدئین و قرص استامینوفن کدئین اقلام دارویی ممنوعه برای حجاج است.


وی تصریح کرد : در صورتی که پلیس فرودگاه این داروها را کشف کند با تشکیل پرونده قضایی از ادامه سفر حجاج جلوگیری خواهد کرد.


رئیس پلیس فرودگاه‌های استان همچنین با بیان اینکه حجاج در ایران به صورت سختگیرانه بازرسی می‌شوند تا در عربستان با مشکل جدی مواجه نشوند افزود: در صورت کشف مواد مخدر، فرد خاطی، بار اول 5 سال و بار دوم 15 سال از مسافرت به خارج از کشور منع خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه بار همراه حجاج باید 2 روز قبل به فرودگاه تحویل شود قوانین سخت گیرانه عربستان را یادآور شد و تاکید کرد: در صورت همراه داشتن اقلام غیرقانونی، قرص‌های ممنوعه یا مواد مخدر، امکان آزادسازی وجود ندارد و در برخی مواقع حتی حکم به اعدام هم طبق قانون عربستانی ها صادر شده است.


سرهنگ خضرلو اشیای ممنوعه دیگر در کیف همراه مسافر برای حمل به داخل هواپیما را وسایل تیز و چاقو، انواع اسپری، مواد اسیدی از جمله ترشی و آبلیمو اعلام کرد.


به گفته وی امسال 3401 زائر از آذربایجان شرقی به حج تمتع اعزام می شوند.

 

انتهای پیام/

 

لزوم پرهیز حجاج از به همراه داشتن داروهای ممنوعه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.