سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست استانداری کرمان خواستار شد؛

ضرورت یکسان سازی آمار اشتغال استان

سرپرست استانداری کرمان گفت: دستگاههای اجرایی استان باید آمار اشتغال ارائه شده را یکسان سازی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمدجواد فدایی روز یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان گفت: آمار‌های متفاوتی در سامانه رصد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز آمار و تامین اجتماعی برای میزان ایجاد اشتغال ارائه شده که باید این آمار را اصلاح و یکسان سازی کرد تا بتوان در راستای اشتغالزایی برنامه ریزی و فعالیت کرد.
وی افزود: دیدگاه مدیران دستگاه‌ها نیز برای ایجاد شغل متفاوت است، و آمار اشتغالزایی نباید دلیلی برای رفع مسئولیت باشد لذا تلاش مسئولان در زمینه اشتغال و سرمایه گزاری باید روز به روز افزون‌تر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این نشست گفت: سال قبل تعهد ایجاد شغل توسط دستگا‌ه‌های اجرایی استان کرمان به میزان ۳۴ هزار و ۴۹۳ شغل بود که بیش از ۳۹ هزار شغل جدید فراهم و در سامانه رصد ثبت شد.

رضا اسماعیلی افزود: امسال نیز ۳۵ هزار و ۳۳۰ شغل در استان کرمان تعهد شده که بخش زیادی از این تعهد تاکنون محقق نشده است.

وی تصریح کرد: این اداره کل سال گذشته برنامه دوسالانه اشتغال استان کرمان را تهیه کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کرمان طی سال جاری بیش از ۶ هزار شغل جدید تعهد کردند که تاکنون تنها ۲۷۷ شغل ایجاد شده است، باید با تلاش مضاعف و طرح‌های جدید افزایش یابد.

سامانه رصد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارائه آمار اشتغال توسط دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی ایجاد شده است و دستگاه‌ها افراد استخدامی را در این سامانه ثبت می‌کنند.

کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان ظهر یکشنبه با حضور سرپرست استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی این استان در سالن پیامبر اعظم برگزار شد و مدیران دستگاه‌ها به ارائه راهکار در زمینه اشتغالزایی پایدار و اقدامات انجام شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/ح

دستگاههای اجرایی آمار اشتغال استان را یکسان سازی کنند

منبع ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.