سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر اطلاعات در پاسخ به کریمی قدوسی:

محتوای اطلاعات ادمین‌های دستگیر شده مغایر با منافع ملی و نظام نبود/ با اطلاعات سپاه و قوه قضاییه جلسات هم اندیشی داشته‌ایم

وزیر اطلاعات گفت: بر اساس نظر کارشناسی در محتوای ادمین‌های تلگرامی دستگیر شده، محتوای ضد امنیتی و ضد اخلاقی وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات در صحن علنی امروز (یکشنبه 31 تیر ماه) برای پاسخگویی به سوال کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات درباره آنکه چرا وزارت اطلاعات با ادمین‌های کانال‌های تلگرامی دستگیر شده برخورد قاطع نمی‌کند، گفت: هر سازمان و دستگاهی بر اساس شاکله خود عمل کرده و همچنین مطابق نگاه، نظر، رویکرد کارشناسی و روش‌های حاکم بر آن سازمان رفتار می‌کنند.

وی تصریح کرد: وزارت اطلاعات در هر موضوعی از جمله فضای مجازی، ادمین‌های تلگرامی و رسانه‌ها بر اساس وظایف خود عمل کرده و ملاحظات را مدنظر قرار نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام علوی تأکید کرد: وزارت اطلاعات نسبت به ده‌ها هزار کانال تلگرامی حکم واحدی ندارد و بر اساس گرایش، محتوا و به لحاظ امنیت ملی و نظام با آنها رفتار می‌کند، وزارت اطلاعات کانال‌هایی که رسما محتوای ضد دین را منتشر و بازنشر می‌کردند شناسایی و اخطار داده و آنها را دسته بندی کرده است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: در آنجایی که مدیران این کانال‌ها با یک هیجانات کور دست به چنین اقداماتی زده بودند را راهنمایی کرده و بخش اعظمی از آنها را به قوه قضاییه نکشاند و تنها با دریافت تعهد آنها را آزاد کرد تا در صورت تکرار برخورد قاطع با آنها انجام دهد.

وی گفت: آن دسته از کانال‌هایی هم که سازمان یافته کار انجام می‌دادند و محتوای ضد دین داشتند را هم شناسایی کردیم، هزاران کانال و گروه که با محتوای ضد امنیتی فعالیت کرده و مرتبط به منافقین، سلطنت طلب‌ها و تجزیه طلب‌ها بود را تحت محتوای اطلاعاتی قرار داده و با آنها برخورد کردیم.

حجت‌الاسلام علوی اظهار کرد: بر اساس قوانین بین المللی ده‌ها هزار کانال مستهجن، تروریستی و کودک آزاری را شناسایی کرده و در این راه از همکاری جامعه اطلاعات و کارشناساان استفاده کرده و با کمک وزارت ارتباطات آنها را مسدود کردیم.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: مدیران مورد سوال نمایندگان هم در محدوده نظام و چارچوب آن و در بحث حزبی خود رفتار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کشور برای رشد و پویایی نیاز به امنیت فیزیکی دارد که وزارت اطلاعات در این میان کارنامه درخشانی داشته است، گفت: از حدود 300 تیمی که با هدف اقدامات تروریستی به کشور وارد شده‌اند تماما با اشراف اطلاعاتی دستگیر شده‌اند و تنها یک بار اتفاق تروریستی در کشور رخ داد که این موضوع در قوی‌ترین کشورها هم امکان دارد اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام علوی افزود: چرا شما 300 اقدام مثبت وزارت اطلاعات را برای خنثی کردن اقدامات تروریستی نادیده گرفته و تنها یکی از آنها را می‌بینیم، وزارت اطلاعات تلاش خود را برای برقراری امنیت فیزیکی، روانی، فرهنگی، سیاسی و... انجام می‌دهد.

وزیر اطلاعات بیان کرد: بر اساس نظر کارشناسی در محتوای ادمین‌های تلگرامی دستگیر شده، محتوای ضد امنیتی و ضد اخلاقی وجود نداشت تا با آنها برخورد کنیم حتی برخی از آنها مقلد مقام معظم رهبری هستند و تنها بر اساس محتوای مسائل جناحی خود مطلب منتشر می‌کردند، لذا مطمئنا اگر این ادمین‌ها مواردی مغایر با منافع ملی و نظام داشتند با آنها برخورد می‌شد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضا توسط پرونده‌هایی که وزارت اطلاعات یا وزارت اطلاعات سپاه به آنها می‌دهد حکم می‌دهند، اطلاعات سپاه برای ما محترم است و ما به دنبال جلسات دوستی و هم اندیشی هستیم و نگاه‌مان در وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و قوه قضاییه به یکدیگر نزدیک شده است.

حجت‌الاسلام علوی تأکید کرد: مسائل اینطور پیش می‌رود که بر اساس این هم اندیشی این موضوع مورد بحث خاتمه پیدا کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.