سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبعات عملکرد ترامپ در هلسینکی دامن سفیر آمریکا در روسیه را هم گرفت

سفیر آمریکا در روسیه درخواست‌ها برای کناره‌گیری از سمت خود که پس از نشست هلسینکی مطرح شد را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنابر گزارش رسانه‌های آمریکا جان هانتسمن جونیور، دیپلمات آمریکایی و سفیر این کشور در روسیه روز شنبه در واکنش به درخواست‌ها از وی برای استعفا از سمت خود اعلام کرد از سمتش کناره‌گیری نخواهد کرد. این درخواست‌ها به دنبال برگزاری نشست روسای جمهور آمریکا و روسیه در فنلاند مطرح شد.

سفیر آمریکا در روسیه با انتشار مطلبی در روزنامه «سالت لیک تریبیون» که گفته می‌شود متعلق به بردار اوست، اعلام کرد پس از انجام گفتگو با همکارانش در مقام سفیر آمریکا باقی خواهد ماند.

در متن منتشره هانتسمن در روزنامه سالت لیک تریبیون آمده است: هرچه لازم بود بدانم به من گفته شد. او در ادامه نوشت: همچنین بر ماهیت حساس و شکننده چنین لحظه‌ای تاکید شد.  سفیر آمریکا در روسیه همچنین خاطرنشان کرد او به اندازه کافی در دنیای سیاسی حضور داشته است تا بتواند اهمیت چنین لحظه‌ای و نیز استدلال‌های قانونی همه طرفین را درک کند.

انتشار مطلب انتقادی از رئیس جمهور آمریکا درست یک روز پس از صورت گرفت که فنلاند میزبان اولین دیدار رسمی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پایتخت خود بود. 

پیشتر سفیر آمریکا در روسیه خاطرنشان کرده بود که برگزاری نشست هلسینکی به کاهش تنش‌ها میان روسیه و آمریکا کمک خواهد کرد و بر اهمیت آغاز گفتگوها با روسیه تاکید کرده بود زیرا به نظر او بسیاری از مسائل بین‌المللی تنها با حضور دو کشور قابل حل و فصل خواهد بود.

همچنین هانتسمن در ماه آوریل نسبت به بهبود روابط میان مسکو و واشنگتن ابراز امیدواری کرد که به دنبال مسائل مختلف از جمله بحران اوکراین و نیز طرح مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا دچار تنش شده بود.

روز پنج‌شنبه سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد ترامپ از جان بولتون، مشاور امنیت ملی خواسته از پوتین برای سفر به این کشور در فصل پائیز دعوت کند. وی افزود رایزنی‌ها درباره این نشست پیشتر آغاز شده است.

انتهای پیام/  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.