سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محتوای مشاوره‌ها باید مطابق با فرهنگ دینی و ملی باشد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با تاکید بر ضرورت ساماندهی مراکز مشاوره، گفت: محتوای مشاوره‌ها باید مطابق با فرهنگ دینی و ملی ما باشد تا اثرات مورد انتظار را بر جای گذارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فاطمه السادات حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در ششمین جلسه ساماندهی آموزش و مشاوره در استان کرمان گفت: در برخی موارد مراکز مشاوره، مشاوره‌هایی را ارائه می‌کنند که برگرفته از ترجمه کتاب‌هایی است که با فرهنگ دینی و ملی ما سنخیت چندانی ندارند و به همین دلیل، اثر مورد انتظار برای حل مشکلات را نیز ندارند.

وی ارائه آموزش‌های مشاوره‌ای مطابق با فرهنگ دینی و ملی را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: ساماندهی مراکز مشاوره و مشخص شدن محل صدور مجوز‌های مربوطه و ساماندهی و بومی سازی محتوای آموزشی مشاوره‌ها با نگاه دینی و ملی از جمله اهداف جلسات ساماندهی مراکز مشاوره است.

وی مدیریت کارگاه‌های روانشناسی را بر عهده بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی دانست و اظهارداشت: مقرر شده که محتوای آموزشی نیز از سوی سازمان نظام روانشناسی مورد ارزیابی و بومی سازی قرار گیرد.

حسینی افزود: در جلسات ساماندهی مراکز مشاوره همچنین مقرر شده که تفاهم نامه‌ای بین دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات مشاوره و سازمان نظام روانشناسی منعقد گردد تا از این مسیر در راستای ساماندهی مراکز مشاوره و ارائه مشاوره‌های تخصصی و با کیفیت اقدام شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: مدیریت واحد و مشخص مراکز مشاوره به ساماندهی این مراکز و ارائه خدمات مشاوره‌ای با کیفیت‌تر کمک می‌کند.

وی بیان کرد: مقرر شده در قالب تفاهم نامه‌هایی با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، شهرداری، نیروی انتظامی و کمیته امداد در راستای ساماندهی مراکز و کارگاه‌های آموزشی مشاوره‌ای اقدام شود.

حسینی  عنوان کرد: در برخورد با واحد‌های فاقد مجوز ارائه دهنده مشاوره، این مراکز باید به مراجع قضایی معرفی شده و برخورد قانونی لازم با آن انجام شود.

وی اظهارداشت: واحد‌های دارای مجوز و ارائه دهنده مشاوره نیز باید نرخ مصوب برای ارائه آموزش‌های مشاوره‌ای را رعایت کنند.

معاون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان کرمان نیز گفت: عمده مشکل در ساماندهی جلساتی است که برای موفقیت، پیشرفت و روانشناسی برگزار می‌شود و ساماندهی این جلسات آموزشی بسیار موثر خواهد بود.

کاظم نعمت الله زاده ماهانی ادامه داد: در انعقاد تفاهم نامه‌ها با مراکز و سازمان‌های ارائه دهنده مشاوره، مشکلی نداریم.

وی اظهارداشت: باید به شکلی ساماندهی جلسات آموزشی مشاوره در استان کرمان صورت گیرد که فردی با تخصص و مورد تائید سازمان نظام روانشناسی در این راستا اقدام کند.

نعمت زاده ماهانی گفت: در حوزه مشاوره‌های فردی، خانواده و پیشرفت باید افرادی اقدام کنند که عضو سازمان نظام روانشناسی بوده و تخصص لازم را داشته باشند.

وی عنوان کرد: بازرسی‌های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به صورت مستمر وجود دارد و در این زمینه هر گونه گزارشی مردمی را نیز به صورت جدی رسیدگی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ی

تاکید بر ضرورت ساماندهی مراکز مشاوره در استان کرمان

برچسب ها: استانداری ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.