سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۲۰ هزار تن کالا از گمرگ خراسان شمالی

مدیر گمرک خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۲۰ هزار تن کالا از گمرک استان به کشو‌رهای هدف صادر شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ جواد جعفری مدیر گمرک خراسان شمالی ارزش کالای صادر شده از گمرک استان را ۶ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: در سال جاری ۲۰ هزار تن کالا از گمرک استان به کشو‌های هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۲ درصد کاهش دارد.

وی با بیان این که میزان صادرات از گمرک استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی هم ۶۷ درصد کاهش دارد ، گفت: امسال شرکت آلومینا در جاجرم صادراتی نداشته و میزان صادرات پتروشیمی خراسان از گمرک نیز امسال کاهش یافته است.

جعفری همچنین انجام برخی اقدامات گمرکی در استان‌های جنوبی را از علت کاهش صادرات در استان بیان کرد و افزود: شرکت پتروشیمی برای حذف هزینه‌های انبار گمرک، اقدام به اجاره انبار اختصاصی در استان جنوبی کرده است و کار‌های گمرکی نیز در همان استان انجام می‌شود و  آمار صادرات در گمرک خراسان شمالی ذکر نمی‌شود.

وی کالا‌های وارداتی را شامل مواد اولیه و یا ماشین آلات خط تولید و تجهیزات مورد نیاز کارخانه‌ها در استان اعلام کرد و گفت: در این مدت میزان واردات کالا از گمرک استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر گمرک خراسان شمالی اظهار کرد: با اقدامات انجام شده توسط گمرک استان ، تجهیزات وارد شده برای طرح توسعه آلومینا ، بطور مستقیم به محل کارخانه منتقل شد و کار‌های مربوط به ترخیص تجهیزات شرکت آلومینا همزمان با نصب آن انجام شده است.

انتهای پیام / ب

صادرات ۶ میلیون دلار کالا از خراسان شمالی

برچسب ها: صادرات ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.