سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه ویژه به اصول روانشناسی رشد نوآموزان در مدارس همدان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان گفت: باید به اصول روانشناسی رشد و قدرت نوآموزان در مدارس این استان توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ یاسر نانکلی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه باید به ویژگی‌های روانی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در کلاس بر اساس تفاوت‌های فردی آنها بسیار مهم و ضروری است که باید توجه ویژه ای شود،اظهارداشت: رقابت ‌زدایی در مدارس از رویکردهای اصلی آموزش ابتدایی استان در سالتحصیلی جدید است.

وی نقش دوره آموزش پیش‌دبستانی را در پی ‌ریزی شخصیت کودکان بسیار مهم عنوان کرد و گفت: امید است یکی از اولویت‌های آموزشی، توسعه پیش دبستانی‌ها باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه فراهم‌سازی زمینه‌های شناسایی استعداد دانش‌آموزان با ایجاد محیط‌های یادگیرنده بدون رقابت‌های سالم ممکن نیست، افزود: اهمیت کار در دوره پیش دبستانی بالاست و در این دوره باید به اصول روان شناسی رشد و قدرت نوآموزی دانش‌آموزان به طور ویژه توجه کرد.

نانکلی با بیان اینکه هر رفتاری برمبنای ارزش‌های آموخته شده و شکل جسمانی خاص خود در کودک ظاهر می‌شود، عنوان کرد: ورود کودک به دبستان آمیخته با رفتار خاصی است و این وظیفه مدرسه است که این رفتار را تعدیل یا الگوسازی کند.

وی ادامه داد: در دیدگاه مقام معظم رهبری، مقطع پیش دبستانی از اهمیت بالایی برخوردار است که این خود می‌تواند پشتوانه بزرگی برای همکاران به منظور تقویت فعالیت‌ها در این دوره باشد.

انتهای پیام/ب

رقابت ‌زدایی از رویکردهای اصلی آموزش ابتدایی در همدان

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.