سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا تابوت ۲۰۰۰ ساله مصری حاوی اکسیر جاودانگی است؟+ تصاویر

در پی باز شدن درب تابوت سیاه ۲۰۰۰ ساله مصری و نمایان شدن آب قرمز رنگ داخل آن، گروهی از خرافه‌پرستان با راه‌اندازی کمپینی خواستار نوشیدن این مایع شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی، چندی پیش یک تابوت دو هزار ساله از مرمر سیاه  در شهر اسکندریه مصر کشف شد. در حالی که بسیاری از باستان شناسان مصری در خصوص بازکردن در این تابوت اسرارآمیز تردید داشتند و احتمال آزاد شدن طلسم و نفرین چندهزار ساله را می دادند، در نهایت این تابوت 30 تُنی  روز پنجشنبه باز شد.

پیش از این گفته می شد تابوت متعلق به اسکندر کبیر است. پس از بازگشایی، سه اسکلت در این تابوت کشف شد که در یکی از آنها آثاری از برخورد جسم تیز به جمجمه سر مشاهده می شد. همچنین اسکلت ها در مایع قرمز رنگی [متمایل به قهوه ای] قرار داشتند که به نظر می رسد دلیل آن نشت آب داخل تابوت و ایجاد واکنش های شیمیایی است.

در پی باز شدن درب تابوت سیاه و نمایان شدن آب قرمز رنگ داخل آن، گروهی از خرافه پرستان با مطرح کردن اثرات خاص این مایع قرمز رنگ، ضمن راه اندازی کمپینی، اعلام کردند خواستار نوشیدن این مایع هستند.

بیش از 5 هزار و 300 نفر با پیوستن به این کمپین تمایل خود را به نوشین این مایع اعلام کرده اند. برخی از آنها با مطرح کردن خرافاتی معتقدند این مایع [همانند آنچه در فیلم های مومیانی مشاهده کرده ایم] اثراتی همچون قدرت، دور کردن شیاطین و یا عمر جاودان دارد.

این در حالی است که یکی از باستان شناسان با انتشار مطلبی عنوان «نوشیدنی اسکلت» به این مایع قرمز رنگ داده است. او معتقد است این مایع بر اثر واکنش های شیمیایی داخل تابوت به نوعی آب حاوی کربنات [گاز دار] تبدیل شده است و کسی که از آن بنوشد می تواند به قدرت آن که همان مرگ شخص است پی ببرد!

در همین حال، بسیاری از حامیان این کمپین با پیش کشیدن وِردهای مخصوص فراعنه و جادوگران، سعی دارند اقدام خود را عملی کنند.

تاکنون، هیچ مقام مصری به این کمپین واکنش نشان نداده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.