سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۴ میلیون تن از محصولات زراعی، باغی و دامی در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین جزو ۱۰ استان برتر در زمینه تولید محصولات کشاورزی است به طوری که ۴ میلیون تن محصولات زراعی، باغی و دامی در این استان تولید می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه مجمع نمایندگان استان افزود: در حال حاضر ۸۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی در تولید محصولات کشاورزی استان فعالیت دارند.

خمسه اضافه کرد: از سال ۹۴، مراکز و روستا‌های استان پهنه بندی شده است و ۱۱۴ پهنه در استان وجود دارد که خدمات کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای از اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی است، گفت: برای توسعه شهرک‌های گاخانه‌ای در استان نیازمند حمایت همه جانبه و تخصیص اعتبارات ویژه مسئولان هستیم.

خمسه اضافه کرد: طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ سطح اجرای سامانه‌های نوین آبیاری ۸ هزار و ۸۹۲هکتار است که نزدیک به ۱۰ هزار هکتار نیز ظرف امسال به پایان خواهد رسید.

به گفته وی؛ تاکنون هزار و ۶۰۰ کیلومتر لوله گذاری برای انتقال آب اراضی پایاب چاه‌های کشاورزی انجام شده که ۱۰۰ کیلومتر آن مربوط به سال ۹۶ و ۹۷ است.

داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز هم در این جلسه گفت: برای توسعه کشاورزی باید این بخش را اقتصادی کرد.

محمدی افزود: برای پایدار‌ی تولید در بخش کشاورزی در استان طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شده است ولیکن برای رسیدن به نقطه مطلب باید طرح‌های بیشتری انجام شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت:: باید آمایش سرزمینی در بخش تولید محصولات کشاورزی لحاظ شود.

بهمن طاهرخانی افزود: تاسیس صندوق کشمش یکی از اقدامات خوب جهاد کشاورزی در ساماندهی تولید کنندگان این بخش بوده است.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت:در داربستی کردن باغات انگور نیز اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده است که باید دولت در این امر با پرداخت تسهیلات و کمک به باغداران رغبت بیشتری را در بین بهره برداران این بخش ایجاد کند.

روح الله بابایی صالح افزود: در امر تسهیلات اشتغال پایدار روستایی انتظار این است که تسهیلات با هدف اشتغال پایدار به مناطق روستایی و عشایری و واحد‌های کوچک کشاورزی تخصیص داده شود.

انتهای پیام/

جلسه مجمع نمایندگان استان قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.