سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلوبال تایمز: سلاح‌های هسته‌ای چین، آغازی بر پایان استکبار راهبردی آمریکا

گلوبال تایمز نوشت سلاح‌های هسته‌ای چین می‌توانند ابزار موثر این کشور در برابر سیاست تهاجمی آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوس آرام باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گلوبال تایمز نوشت سلاح‌های هسته‌ای چین می‌توانند ابزار موثر این کشور در برابر سیاست تهاجمی آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوس آرام باشند.

تحلیلگران گلوبال تایمز معتقدند چین نباید مرعوب سیاست‌ها و اقدامات آمریکا شود، بلکه باید با ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد به استکبار راهبردی آمریکا پایان دهد.

روزنامه گلوبال تایمز نوشت با توجه به تشدید تنش‌ها میان چین و آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، چین باید زرادخانه هسته‌ای خود را تقویت کند. این روزنامه افزود پکن می‌تواند نقش "سنگ بنا" را در اجرای یک سیاست بازدارنده قوی ایفا کند تا قدرت‌های خارجی جرات آن را نداشته باشند که برای ارعاب نظامی این کشور بکوشند.

در عین حال تحلیلگران گلوبال تایمز می‌گویند قدرت هسته‌ای چین برای مقابله با سیاست آمریکا در دریای چین شرقی و در مسئله تایوان کفایت نمی‌کند. به همین علت پکن باید روند توسعه تسلیحات خود از جمله موشک‌های دونگفنگ-۴۱ را تسریع کند.

گلوبال تایمز افزود احتمالا این زرادخانه هسته‌ای روسیه است که آمریکا را از ورود مستقیم و علنی به مناقشه سوریه و اوکراین بازداشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.